ایجاد سه ناحیه ویژه گردشگری در سه منطقه تهران/ مرمت بازار پایتخت تسهیل می‌شود
ایجاد سه ناحیه ویژه گردشگری در سه منطقه تهران/ مرمت بازار پایتخت تسهیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی در جمع خبرنگاران از آغاز طرح گردشگری محلات شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها به مسیر گردشگری افزوده خواهد شد. مسیرهای گردشگری و ۸۰ موزه و خانه موزه در اختیار شهرداری است و توافق کرده ایم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی در جمع خبرنگاران از آغاز طرح گردشگری محلات شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها به مسیر گردشگری افزوده خواهد شد. مسیرهای گردشگری و ۸۰ موزه و خانه موزه در اختیار شهرداری است و توافق کرده ایم که اماکن در اختیار میراث فرهنگی نیز در پایان سال به این مسیر اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری با برخورداری از امکانات اتوبوسرانی و خودروسرویس شهر می‌تواند گردشگری شهری ارزان را به ثمر برساند، گفت: درمجموع گردشگری در عید نوروز رونق خوبی خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه پیش از این بازدیدهایی از بازار تهران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم مرمت و نوسازی بازار این است که در شهرداری مجوز نوسازی به مالک داده می‌شود اما اکثر افراد در بازار بهره بردار هستند و نمی‌توانند نسبت به مرمت اقدام کنند.

علوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شهرداری اصلاحیه‌ای ارائه داد که لایحه سال ۹۹ به‌روزرسانی شود و تسریع در مرمت بناهای تاریخی صورت بگیرد، تصریح کرد: در اصلاحیه تعدادی از دستورالعمل‌ها ساده‌سازی می شود؛ مردم برای مرمت آمادگی بالایی دارند و آنچه مانع مرمت شده دستورالعمل‌های دست و پا گیر ماست.  این در حالیست که مرمت بازار به نوعی ایمنی بازار محسوب می‌شود.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم در سه منطقه ۱، ۱۲ و ۲۰ سه ناحیه ویژه بافت تاریخی تعریف کنیم تا شهرداران سه منطقه؛ هم از اختیارات بیشتری برخوردار باشند و هم شناخت میراثی و تاریخی بیشتری از منطقه داشته باشند.

علوی با بیان اینکه ما با اداره کل میراث فرهنگی ارتباط خوبی داریم اما آنچه وجود دارد این است که وسعت تهران و همچنین امور زیاد است، یادآور شد: این تعداد فعالیت با ساختار فعلی میراث فرهنگی ارتباط ندارد.

وی افزود: دستورالعملی در نظر گرفته ایم تا به کسانی که به دنبال مرمت بناهای تاریخی هستند، کمک کنیم تا امور تسریع شود. طرحی که در صحن شورا بررسی خواهد شد مشکلات مرمت را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/