اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟
اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟ به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه دیدار مردمی «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان با اهالی منطقه سه شهرداری این کلان‌شهر در مسجد نورباران در قالب برنامه «مردم سلام» پس از وقفه‌ای حدود دو ماهه به علت ماه محرم و صفر برگزار شد. […]

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه دیدار مردمی «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان با اهالی منطقه سه شهرداری این کلان‌شهر در مسجد نورباران در قالب برنامه «مردم سلام» پس از وقفه‌ای حدود دو ماهه به علت ماه محرم و صفر برگزار شد.

شاه‌بیت این سلسله جلسات، گوش شنوای مدیران شهری برای شنیدن دغدغه‌های شهروندان و بستن کمر همت برای رفع معضلات آنها در دل محلات شهر است.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

اکبر آقاجان از محله میدان امام علی (ع)، نخستین فردی بود که به عنوان شهروند مشکلات خود را اینگونه مطرح کرد:

«برای آزادسازی میدان امام علی (ع) همکاری مؤثری با شهرداری وقت داشتم، اما باید امروز اعتراف کنم میدان امام علی (ع) آن میدانی که در نظر اولیه بود نیست و به یک میدان متروکه تبدیل شده است که تنها راه حل آن ایجاد یک راه اصلی دوطرفه از خیابان حافظ یا هاتف به سمت این میدان است تا حضور شهروندان در آن پررنگ شود؛ از مدیریت شهری درخواست داریم به وضعیت این میدان سر و سامان دهد.»

عباس انگوری‌زاده، شهروند ساکن خیابان هاتف میدان قدس مشکل خود را اینگونه مطرح کرد: شهرداری باید فکر مناسبی برای جلوگیری از سد معبر کسبه این خیابان کند، البته این تدبیر باید متفاوت از جمع کردن کسب‌وکار و وسایل کاسبان از پیاده‌روها باشد.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

احمدرضا امامی، کسبه بازار نجارها در میدان امام (ره) معضل مدنظر خود را با شهردار اصفهان اینگونه مطرح کرد: «چرا تدبیری مناسب برای ایجاد امکان و دسترسی واحدهای امدادی در عرصه بازار نمی‌شود؟ در منطقه بازار نجارها، امکان دسترسی واحدهای امدادی در زمان بروز حوادث و اتفاقات بسیار نامناسب و غیر ممکن است و تردد موتور سوارها در این منطقه موجب ایجاد مزاحمت برای کسبه است.»

سروری‌زاده از اعضای هیئت امنای مسجد نورباران نیز از مطالبات خود اینگونه گفت: «سال‌ها است که کمک خاصی به مسجد نشده است، درخواست ما، همیاری شهرداری به هیئت امنای مسجد برای ساخت و توسعه حسینیه مسجد نورباران، همچنین احداث یک کتابخانه در خور شأن مردم محله است. نسبت به ترافیک‌های سنگین ایجاد شده در پشت چراغ‌های قرمز خیابان بزرگمهر نیز باید تدابیر علمی صورت گیرد.»

احمدی، یکی از بانوان اهل محله خیابان گلزار درباره اقدامات انجام شده از سوی شهرداری برای پدیده فرونشست زمین در محلات مختلف شهر از جمله محله گلزار سوال کرد و گفت: خانه‌های خود را در این محله ترمیم کرده‌ایم، اما مجدد دچار ترک‌های متعدد شده است و اغلب آن‌ها به سمت جوی‌های خشک محله متمایل شده‌اند.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

نماینده‌ای از اهالی محله جویباره بازار غازها مطالبات اهالی محله گفت: درخواست می‌شود شهرداری منطقه در تکمیل بازسازی این بازار تسریع و نسبت به اقدامات بعدی مجدانه فعالیت کند، حقیقتاً اقدامات سال‌های اخیر در عرصه رونق بخشی به کسبه بازار غازها تحسین برانگیز و قابل ستایش است.

متولی‌زاده نیز از اهالی محله سه راه ملک، مشکلات خود را اینگونه تشریح کرد:

بحث آسفالت معابر یک معضل جدی اغلب محلات شهر اصفهان است که شهرداری باید نسبت به رفع آن اقداماتی عاجل داشته باشد.

– در محله سه‌راه ملک معابری وجود دارد که با گذشت چندین سال همچنان خاکی است ونیمی از این معبرمحله‌ها قبلاً آسفالت شده و نیمی دیگر همچنان خاکی است.

مجتمع‌های چند طبقه‌ای در سه راه ملک وجود داشته که در گذشته بیش از ۵۰ عدد پارکینگ آنها فروخته شد که موجب ایجاد معضلات متعدد ترافیکی در این محله شده است.

-ساکنان سه‌راه ملک به دلیل ازدحام جمعیتی و ترددی در نزدیکی مسجد رضوی در مناسبت‌های مختلف با مشکل جدی ترافیک روبه‌رو هستند که شهرداری باید نسبت به آن اقدامی مؤثر داشته باشد.

بانویی از اهالی محله خیابان حافظ نسبت به معضل شدید ترافیک در زمان‌های مختلفی از روز در این خیابان گلایه‌مند بود و گفت: معضل ترافیک روزهای تعطیل در این محله دوچندان می‌شود؛ نبود جای پارک کافی و پارک‌های دوبل مسافران نیز موجب ناراحتی ساکنان این محله شده است، زیرا ما حتی برای ورود به خانه‌های خود دچار مشکل هستیم.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

حسین شمس، از اهالی محله چهارباغ خواجو گفت:

باید از سوی شهرداری برای تسهیل تردد شهروندان در کوچه مدرسه صدر خواجو به علت وجود کلینیک و بیمارستانی که در وسط این کوچه قرار دارد، تدبیری خاص شود؛ رفت و آمدهای زیاد این بیمارستان موجب تصادفات و آسیب‌های جدی به شهروندان و ساکنان محله شده است.

خسروی، نماینده محله شریف واقفی درباره مطالبات خود از شهردار اصفهان یادآور شد:

– پارک شهید رجایی به دلیل موقعیت خاص در مرکز شهر توجه شهروندان و گردشگران را به خود جلب کرده است، از این‌رو رسیدگی ویژه‌تر خدمات شهری شهرداری منطقه و پرداختن به نظافت معابر آن و همچنین تندیس ارزشمند شهید رجایی از ضروریات است که نسبت به آن ماه‌ها بی‌توجهی شده است.

-ضلع شمالی مقبره علامه مجلسی به علت ایجاد دانشگاهی در حال احداث، دچار آسیب‌های متعدد شده و مشکلات مختلفی را برای ساکنان آن منطقه به علت ایجاد فضاهای ناایمنی و بی دفاع شهری ایجاد کرده است.

-خیابان فرشادی از جمله خیابان‌هایی است که در ادوار مختلف تدبیرهای مختلفی درباره تردد خودرو در آن شده و لازم است تدبیری مناسب و همیشگی نسبت به تردد یک طرفه یا دوطرفه بودن آن صورت گیرد.

-کوچه شاداب خیابان ملک، دچار کمبود شدید پارکینگ است و پارک خودروهای شهروندان موجب مزاحمت‌های پی در پی شهروندان شده است.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

اخوان، نماینده محله نقش جهان در منطقه ۳ شهرداری درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

مسیرهای دوچرخه‌سواری در دوره گذشته مدیریت شهری بر اساس هدفی ارزشمند ایجاد شد، اما متناسب با آن، فرهنگ دوچرخه‌سواری ایجاد نشد و امروز شاهد هستیم که این مسیرها به پیست‌های امنی برای موتورسواران تبدیل شده و امنیت را از عابران پیاده گرفته است، همچنین موجب ایجاد ترافیک‌های خودروها در سطح خیابان‌ها شده، شهرداری نسبت به این مسیرها بازنگری داشته باشد.

-در بحث فضای سبز و سرانه آن در سطح منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

-فضای سبز خیابان استانداری حدفاصل خیابان باغ گلدسته که محل تردد گردشگران خارجی است مورد بی‌مهری واقع شده است.

-پیاده‌روهای خیابان تازه تأسیس آیت الله خراسانی به پارک خودرو تبدیل شده که شهرداری باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

جهانگیر مقدم از اهالی کسبه خیابان حافظ درخواست خود را اینگونه توضیح داد:

در محله خیابان حافظ توریست‌های زیادی تردد می‌کنند که یکی از نیازهای آن‌ها ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب با فرهنگ توریست‌های خارجی است، اما نسبت به این امر طی سال‌های گذشته غفلت شده است.

-نسبت به گرامی‌داشت یاد و نام شهدا در سطح نام‌گذاری معابر شهری باید بیش از پیش اهتمام ورزید، تثبیت نام‌های شهدا بر کوچه‌ها و معابر از سوی مدیریت شهری تاکید شود.

-کوی شهیدان جهانگیر مقدم در طول سال‌های گذشته چهار مرتبه به نام این شهیدان نام‌گذاری شد، اما مجدد به نام‌های دیگر تغییر پیدا کرد که درخواست داریم نسبت به رفع این معضل اقدام شود.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

رنجبران از اهالی محله خیابان بزرگمهر گفت: سیستم شهرداری در ارائه خدمات به‌روز شده و اغلب خدمات به صورت الکترونیکی در حال ارائه بوده است، اما یکی از معضلات جدی که موجب کند شدن فرایند امور می‌شود همکاری نکردن دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها در امور مرتبط با شهرداری همانند صدور پروانه است.

-همچنین در امر ساخت‌وساز شهری، دستورات و ابلاغ‌های سازمان نظام مهندسی یکی از چالش‌های جدی پیش‌روی شهروندان در امر ساخت‌وساز است که باید یک رویه مشترک ایجاد شود.

یکی دیگر از اهالی محله خیابان بزرگمهر مطالبات خود را اینگونه مطرح کرد:

پله‌های برقی اغلب پل‌های مکانیزه عابران پیاده خاموش است که باید نسبت به آن تعیین تکلیف شود، چراکه موجب سلب اعتماد شهروندان برای استفاده از این پل‌ها شده است.

-توزیع عادلانه اتوبوس‌های شهری از لحاظ لوکس بودن در سطح کل شهر اصفهان یک مطالبه جدی است.

-فضاهای سبز شهری در سطح مناطق و حتی محلات منطقه سه به‌صورت یکسان و عادلانه رسیدگی و هزینه نمی‌شود، لازم است یک عدالتی در رسیدگی به آن‌ها صورت گیرد.

-تکدی‌گری و افرادی که نسبت به جمع‌آوری ضایعات در سطح شهر اقدام می‌کنند، زیبنده اصفهان نیست و ما آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال برای این افراد در صورت همکاری شهرداری اصفهان اعلام می‌کنم.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

خلفایی نماینده محله کوچه بیت‌الحسین (ع) در خیابان نشاط مشکلات اهالی محله را نامطلوب بودن وضعیت ترافیکی و وجود گلوگاه‌های متعدد ترافیکی در سطح محله دانست و گفت: در ساعات مختلفی از روز این محله به دلیل وجود ترافیک شدید و گلوگاه‌ها، بسته شده و مانع از تردد واحدهای امدادرسان می‌شود.

– آسیب‌های مختلف اجتماعی در سطح محله به دلیل وجود فضاهای بی‌دفاع شهری و زمین‌های بایر وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

-نبود فضای مناسب برای پارک خودروها شهروندان به منظور استفاده از میدان امام (ره)، همچنین توریست‌ها، یکی از معضلات جدی در این محله است.

مسقطیان از اهالی کسبه خیابان عبدالرزاق مشکلات خود را اینگونه بیان کرد:

ما نگران افتادن اتفاقی همچون ساختمان پلاسکو در اصفهان هستیم، ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی در اصفهان همچون مجتمع عبدالرزاق وجود دارد که هیچ گونه مباحث ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی در آن دیده نشده است.

اهالی منطقه ۳ در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؟

همتیان از اهالی محله خیابان کمال مطالبه خود را اینگونه تشریح کرد:

ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و یا ایجاد آذین بندی‌های محیطی مساجد و تکایا در این محله در مناسبت‌های مختلف یک وحدت رویه و قانونی ثابت اجرا شود، بسیاری از داربست‌های ایجاد شده توسط حسینیه‌ها و مساجد در این محله در پیاده‌روها بوده که مانع از حرکت شهروندان می‌شود و هیچ گونه ممانعتی از سوی شهرداری نمی‌شود.

نماینده اهالی محله چهارباغ خواجو نسبت به وجود متعدد فست‌فودها و رستوران‌های مختلف در سطح این خیابان گلایه‌مند بود و رسیدگی بیشتر شهرداری نسبت به ساماندهی این خیابان نسبت به ایجاد مزاحمت‌های متعدد کسبه برای ساکنان محله را خواستار شد.

متفقیان از اهالی محله مهرگان مطالبات اهالی محله را اینگونه مطرح کرد: پارکی در این محله وجود دارد که فاصله آن تا پارک‌های دیگر دوتا سه کیلومتراست و در این پارک، معضل سگ گردانی دیده می‌شود که موجب ایجاد مزاحمت‌های متعدد برای اهالی محله شده است و هیچ‌گونه ممانعتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

توجه به مباحث ترویج گردشگری، معرفی آثار و ابنیه تاریخی منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، همچنین بررسی و رفع گلوگاه‌هایی که چند ده ساله بلاتکلیف باقی مانده‌اند و موجب اذیت اهالی محلات مختلف شده، رسیدگی جدی به نظافت معابر و کوچه‌ها، رفع چاله‌های شهری و آسفالت معابر، هرس به موقع درختان برای ممانعت از ایجاد آسیب به خودروها، تملک زمین‌های بایر موجود در محلات از دیگر مشکلات مطرح شده توسط اهالی منطقه سه شهرداری با شهردار اصفهان بود.

گزارش از: سیدامیرحسین ابطحی