انجام ۲۳۷ عملیات امدادرسانی توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
انجام ۲۳۷ عملیات امدادرسانی توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۲ هزار و ۲۱۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اصفهان برقرار شده است که کارشناسان متخصص در ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی پاسخگوی شهروندان بودند. وی با بیان اینکه طی هفته گذشته امدادرسانی به ۲۳۷ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۲ هزار و ۲۱۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اصفهان برقرار شده است که کارشناسان متخصص در ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی پاسخگوی شهروندان بودند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته امدادرسانی به ۲۳۷ عملیات توسط آتش‌نشانان در ۲۷ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر انجام شد، افزود: در این بازه زمانی ۱۰۴ مورد آتش‌سوزی گزارش و اطفای آن انجام شد، همچنین ۱۳۳ مورد عملیات امداد و نجات در بخش حوادث رخ داده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق نمودار منحنی حریق، ثانیه‌ها برای آتش‌نشانان بسیار اهمیت دارد، از این‌رو به شهروندان توصیه می‌کنیم در لحظه اول روبه‌رو شدن با حریق و حادثه قبل از هرگونه اقدام، با حفظ آرامش با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و نشانی دقیق محل حادثه و شرح حادثه یا حریق را به دقت ارائه دهند.

باقری اضافه کرد: لازم است شهروندان نسبت به تجهیز منازل، محل کار و حتی خودرو به خاموش‌کننده اطفای حریق اقدام کنند که آموزش استفاده از این خاموش‌کننده‌ها را اداره آموزش آتش‌نشانی به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد تا بتوانیم از خسارات وارده از حریق جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: بین سازمان آتش‌نشانی و شهروندان باید تعاملی دوسویه برقرار باشد که زمان طلایی رسیدن به محل حریق از بین نرود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی علاوه بر ۲۷ ایستگاه عملیاتی در این کلان‌شهر، در هفته گذشته ۴۸ محل برای استقرار اطفائیه در نقاط حساس و پرتردد شهر و معابر با ترافیک سنگین در نظر گرفت که زمان رسیدن به محل حادثه کاهش پیدا کند.‌

وی خاطرنشان کرد: در یک تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ حریق منزل مسکونی حوالی خیابان گلستان گزارش شد که همکاران در کمترین زمان به محل حریق رسیدند، اما صاحب منزل مسکونی با استفاده از خاموش‌کننده پودر و گاز در لحظه اول حریق را اطفا کرده است که نشان از اهمیت وجود خاموش‌کننده دارد.

باقری گفت: در راستای کاهش حریق و حوادث طبق روال قبل، فرایند ارزیابی ریسک حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های آتش‌نشانی که ۱۵ منطقه شهرداری را پوشش می‌دهد، به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در هفته گذشته نیز ۵۸ گشت ایمنی داشتیم که آتش‌نشانان طی دو نوبت این فرایند را انجام دادند و نقاط مخاطره‌آمیز، سرشماری و برای رفع آن اقدامات لازم انجام شد.