بررسی میدانی مشکلات روددره قوری‌چای در منطقه ۲۱
بررسی میدانی مشکلات روددره قوری‌چای در منطقه ۲۱

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، “رضا زلفی” گفت: با توجه به اهمیت وجود روددره قوری چای در این منطقه و امکان سیلابی‌شدن آن و همچنین پایش اصولی وضعیت مسیل ها و کانال‌ها در پی شروع موج جدید بارش‌های زمستانی، نیازمند به کارگیری همه ظرفیت ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، “رضا زلفی” گفت: با توجه به اهمیت وجود روددره قوری چای در این منطقه و امکان سیلابی‌شدن آن و همچنین پایش اصولی وضعیت مسیل ها و کانال‌ها در پی شروع موج جدید بارش‌های زمستانی، نیازمند به کارگیری همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به شهروندان و جلوگیری از حوادث احتمالی در زمان بارش ها از روددره قوری چای هستیم.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ در این بازدید بر ضرورت پیگیری مسائل مربوط به روددره قوری‌چای در منطقه ۲۱ تاکید و عنوان کرد: در خصوص وضعیت روددره قوری چای ضمن لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط برای حل مسیل قوری چای باید چاره ای اندیشید.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری مسائل مربوط به روددره قوری‌چای اظهار داشت: روددره «قوری چای» با مشکلات اساسی و اجتناب ناپذیزی مواجه است. این روددره از مناطق بالادست وارد محدوده منطقه ۲۱ شده و پس از طی مسیری طولانی به مناطق پایین دست و حاشیه‌ای پایتخت سرازیر می‌شود که در زمان بارش‌های فصلی و به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در سنوات گدشته در مسیر رودخانه امکان آب گرفتگی محتمل است .

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، حداکثر ظرفیت انتقال سیلاب در محدوده مذکور ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است، در حالی که طبق طرح اضطراری مربوط به این روددره، سیل با دوره‌های بازگشت مختلف به مقدار ۷۰ متر مکعب در ثانیه و در مواردی تا ۱۲۶ متر مکعب پیش بینی شده است .

وی تاکید کرد: به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در این روددره و در محدوده بزرگراه فتح در سنوات گذشته، مسیر طبیعی رودخانه با انحراف ۹۰ درجه مواجه شده که این موضوع باعث انباشت آب در کانال زیر پل رو گذر بزرگراه فتح شده است.

زلفی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، اختلاف سطح پل با آب جاری روددره کمتر از یک متر است، خاطر نشان کرد: ادامه روند حاضر می تواند باعث بروز خسارات جبران ناپذیر به بزرگراه فتح و ساختمان‌های موجود در محدوده آن شود .

لازم به ذکر است در خلال این بازدید، تمهیداتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی سیلاب ها، آبراه‌ها و رودخانه‌ها، لزوم استقرار ایستگاه‌های خدمات شهری در نقاط مختلف منطقه در نظر گرفته شد و همچنین ماشین‌آلات سنگین اعم از لودر و بیل مکانیکی توسط مدیریت شهری منطقه آماده ارائه خدمت پیش بینی شد.

انتهای پیام/