افتتاح و بهره‌برداری از پنج پروژه منطقه۸ در سی‌ و یکمین پویش امید و افتخار
افتتاح و بهره‌برداری از پنج پروژه منطقه۸ در سی‌ و یکمین پویش امید و افتخار

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در سی‌ و یکمین پویش افتخار و امید از افتتاح و بهره برداری از ۵ پروژه احداثی (غیرمستمر) در منطقه هشت خبر داد و گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای ارتقاء بهره‌وری زیرساخت‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در سی‌ و یکمین پویش افتخار و امید از افتتاح و بهره برداری از ۵ پروژه احداثی (غیرمستمر) در منطقه هشت خبر داد و گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای ارتقاء بهره‌وری زیرساخت‌های شهری، اجرای پروژه احداثی را در دستور کار قرار داد و بر همین اساس صبح امروز ( ۲۶ بهمن) پروژه‌های پارکینگ طبقاتی شهید مدنی، مخزن ذخیره آب بوستان امدادگران، بوستان شهید خرمی شاد، پروژه جمع‌آوری آب های سطحی خیابان بخت آزاد و مددسرای بانوان افتتاح شد.

این مراسم با حضور جلال بهرامی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و مهدی گلشنی مدیر کل حمل‌ و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این منطقه برگزار شد. فاطمه تنهایی در افتتاحیه پارکینگ عمومی شهید مدنی که بعد از گذشت ۳ سال عملیات عمرانی آن در محله لشکر این منطقه به پایان رسید؛ گفت: محله لشگر از محلات کم برخوردار منطقه ۸ تهران بوده و ترافیک و نبود جای پارک یکی از معضلات شهروندان این محله است. وی ادامه داد: در دوره گذشته این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که توسط مدیریت شهری این دوره، افتتاح و به بهره برداری رسید.

تنهایی ایستگاه های شارژ خودرو های برقی را یکی از مهمترین و به‌روزترین تجهیزات و امکانات پارکینگ عمومی شهید مدنی دانست و تصریح کرد: این پارگینگ در دو طبقه منفی یک و منفی دو در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع احداث و امکان پارک را برای ۶۰ خودرو را فراهم شده است.

وی با اشاره به فضای سطحی پارکینگ مدنی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در فضای بالای پارکینگ، فروشگاه شهروند ساخته خواهد شد که با وجود تره‌بار شهید علیجانی و وجود پارکینگ یک بسته کامل خدماتی خواهیم داشت.

شهردار منطقه هشت همچنین از افتتاح بوستان ۸۴۰ مترمربعی شهید خرمی شاد به عنوان سومین بوستان محله سبلان خبر داد و گفت: هدف از احداث و این بوستان، افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد مکانی مفرح با امکانات متنوع برای شهروندان و کودکان در محله کم برخوردار است.

وی گفت: با افزایش سرانه های فضای سبز ضرورت ساماندهی، نگهداری و آبیاری این فضاها یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری منطقه است که در این راستا بازسازی و مرمت قناتها، لایروبی مسیل ها و ساخت مخزن آب برای جمع آوری آب های سطحی و آبیاری قطره ای در دستور کار قرار گرفت و جمع آوری آب های سطحی نهر خیابان شهید بخت آزاد با بهره گیری و لوله گذاری پلی اتیلنی در ۱۶۰۰  مترطول انجام شد.

وی ادامه داد: بخش شمالی بهسازی و جمع‌آوری شبکه های آب‌های سطحی خیابان بخت آزاد نیز تا پایان سال انجام خواهد شد و در حال حاضر در بخش جنوبی خیابان فاضلاب تمام مراکز تجاری و مسکونی به شبکه فاضلاب شهری متصل شده و در این خیابان شاهد نازیبایی های قبل نیستیم.

شهردار منطقه ۸ در این روز از افتتاح مخزن ذخیره آب ۱۵۰۰ متر مکعبی بوستان امدادگران با هدف استفاده بهینه از سفره ها آب زیر زمینی خبر داد و ادامه داد: این مخزن در کوتاه‌ترین زمان و در حدود ۷۰ روز به پایان رسید و آب مورد نیاز این مخزن از قنات مهدی آباد که جزء قنات های پر آب شهر تهران است تامین و مساحتی حدود ۳۴ هکتار را تحت پوشش قرار می دهد و سالانه ۲۰۰ میلیون صرفه اقتصادی خواهد داشت.

تنهایی همچنین به احداث پروژه مددسرای بانوان اشاره کرد و افزود: شهرداری علاوه بر سازمانی خدماتی، وظیفه ارائه خدمات اجتماعی به شهر و شهروندان را هم دارد بر همین اساس، مددسرای بانوان منطقه ۸ مجموعا در ۱۰۰۰ مترمربع و چهار طبقه ۸ واحدی و اتاق هایی با کاربری و خدمات ویژه بانوان و اتاق های اختصاصی ویژه مادر و کودک، پناهگاه مددجویان در چهار فصل سال است.

بهرامی در آیین افتتاحیه پارکینگ طبقاتی شهید مدنی از آمادگی و همکاری معاونت حمل و نقل با شهرداری منطقه ۸ در موضوع تمک زمین برای ساخت پارکینگ در این منطقه خبر داد و گفت: این پارکینگ اولین پارکینگ شهرداری در منطقه ۸ است و پارکینگ های محلی از اولویت های مدیریت شهری است و با تامین پارکینگ در محلات بافت فرسوده تردد شهروندان در محلات خواهد بود.

مهدی گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در این مراسم گفت: تلاش مدیریت شهری این است که با شناسایی فضاهای مناسب در اشکال مختلف برای ساخت پارکینگ ها اعم از طبقاتی و روباز و… فضاهای مناسب برای پارک خودروها فراهم شود، بر همین اساس تاکنون ۵ نقطه در منطقه۸ تهران شناسایی شده است.

گفتنی است سی‌ویکمین پویش افتخار و امید شهرداری تهران به برکت خانواده‌های شهیدان گلشن‌دوست، آدینه‌بند، خرمی‌شاد و حضور معتمدین محلی منطقه۸ تهران برگزار شد.

انتهای پیام