تبلور آثار ماندگار در قالب هنر
تبلور آثار ماندگار در قالب هنر

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری در حاشیه بازدید از نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان اظهار کرد: در این سمپوزیوم طرح‌های برگزیده، جالب، مفهومی و زیبایی وجود دارد که با هنر اصفهان، ایران و نیز ظرایفی که در اسلام و ادبیات و در هنر بزرگان ما وجود داشته است، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری در حاشیه بازدید از نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان اظهار کرد: در این سمپوزیوم طرح‌های برگزیده، جالب، مفهومی و زیبایی وجود دارد که با هنر اصفهان، ایران و نیز ظرایفی که در اسلام و ادبیات و در هنر بزرگان ما وجود داشته است، درآمیخته است.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «هر چیز که می‌خواهد ماندگار شود باید در قالب هنر درآید و این اتفاق خوب اکنون با حضور هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی رخ داده است» این موضوع باعث می‌شود که در شهرمان به‌نوعی هنرمندان و جوانانی که می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند را جذب کنیم تا در روند برگزاری این رویداد حضور یافته و نسبت به تولید آثار هنری شوق پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این رویداد باعث شده است که نخست از نظر اقتصادی بتوانیم ۱۴ مجسمه هنرمندانه و فاخر را با یک قیمت بسیار مناسب برای جانمایی در مناطق مختلف شهر داشته باشیم، همچنین حضور این اساتید برجسته در شهر ما باعث می‌شود هنرمندان اصفهان نیز انگیزه بیشتری در تولید آثار خود پیدا کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر هنرمندان مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرارگرفته‌اند و این رویداد می‌تواند انگیزه و مشوقی برای آنها باشد تا ضمن اینکه در فعالیت‌های خود استقامت دارند، هنری که از بزرگان در نزد ما به ودیعه گذاشته شده است را زنده نگهدارند.

میرباقری در مورد عملکرد این دوره از سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: در این مدت اقدامات فعالانه‌ای را شاهد بوده‌ایم که از نگاه‌های جدیدی به بحث زیباسازی شهر پرداخته شده است که امیدوارم در آستانه نوروز نیز کارهای زیبایی در شهر مشاهده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد افزایش بودجه زیباسازی شهر برای سال ۱۴۰۲ گفت: اکثر ردیف‌های بودجه‌ای به‌ویژه در زمینه‌های هنری و فرهنگی افزایش پیداکرده است، بنابراین امیدواریم در این دوره رشد خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.