استفاده دانش‌آموزان از حمل‌ونقل همگانی ترافیک شهر را کاهش می‌دهد
استفاده دانش‌آموزان از حمل‌ونقل همگانی ترافیک شهر را کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدمرتضی رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فروردین نویدبخش حیات دوباره طبیعت و مهرماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش دانش‌آموزان و آموزگاران است، اظهار کرد: هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی، شور و نشاط متفاوتی در شهر ایجاد می‌شود و بالتبع آن، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدمرتضی رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فروردین نویدبخش حیات دوباره طبیعت و مهرماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش دانش‌آموزان و آموزگاران است، اظهار کرد: هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی، شور و نشاط متفاوتی در شهر ایجاد می‌شود و بالتبع آن، دغدغه‌هایی برای آغاز مناسب سال تحصیلی وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش استفاده دانش‌آموزان در زمان انتشار ویروس کرونا از سرویس مدارس و جذب رانندگان در سایر شرکت‌ها افزود: سال گذشته با بازگشایی مدارس، تأمین سرویس مدرسه یکی از چالش‌های حمل‌ونقلی بود که در این راستا تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا بتوان نیازهای دانش‌آموزان را پاسخ داد.

رئیس اداره حمل‌ونقل همگانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس صورت گرفت و سعی شد از سرویس مدارس به سبک سنتی به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کنیم، از این‌رو سامانه سفیر مهر راه‌اندازی شد و اولیای دانش‌آموزان و رانندگان توانستند در این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده دانش‌آموزان از وسایل حمل‌ونقل عمومی گفت: استفاده از اتوبوس یکی از تسهیلات حمل‌ونقلی است که در همه ایام سال از آن استفاده می‌شود و تعداد زیادی از دانش‌آموزان به‌خصوص در مقاطع متوسطه، برای جابه‌جایی از آن استفاده می‌کنند؛ علاوه‌بر دانش‌آموزان، تعداد زیادی از دانشجویان و آموزگاران نیز از این سیستم بهره می‌برند.

رنجبران ادامه داد: در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به توصیه‌های مبنی بر استفاده نکردن از وسایل حمل‌ونقل همگانی، ناوگان این سیستم به‌شدت ضعیف شد و با بازگشت شرایط به حالت عادی امکان سریع بازگشت سیستم اتوبوسرانی به حالت قبل میسر نبود، زیرا هم از تعداد ناوگان به‌طور قابل ملاحظه‌ای کم شده بود و هم تعداد زیادی راننده به دلایل مختلف از چرخه اتوبوسرانی خارج شده بودند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای تأمین راننده و ناوگان انجام شد، گفت: همچنان با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و همه تلاش مدیریت شهری رسیدن به شرایط مطلوب است، از این‌رو برای تأمین راننده، فراخوان جذب راننده دارای گواهینامه پایه یک و دو صورت گرفت، همچنین تعدادی راننده برای دریافت گواهینامه پایه یک به آموزشگاه‌ها معرفی شدند.

در خط یک متروی اصفهان سعی شده است همزمان با آغاز سال تحصیلی، زمان‌بندی دقیق و کاهش سرفاصله، سرعت و مطلوبیت استفاده از این وسیله حمل‌ونقلی پاک و ارزان را تا حد امکان افزایش دهیم.

رئیس حمل‌ونقل همگانی ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده دانش‌آموزان از مترو به‌عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی پاک گفت: خط یک مترو به‌طول ۲۰ کیلومتر از پایانه عاشق‌آباد در خیابان امام خمینی (ره) تا پایانه صفه با ۲۰ ایستگاه فعال خدمات ارائه می‌کند و بسیاری از مسافران از این خط به‌صورت ترکیبی با سایر وسایل حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خط یک متروی اصفهان سعی شده است همزمان با آغاز سال تحصیلی، زمان‌بندی دقیق و کاهش سرفاصله، سرعت و مطلوبیت استفاده از این وسیله حمل‌ونقلی پاک و ارزان را تا حد امکان افزایش دهیم، افزود: با توجه به اهمیت سیستم حمل‌ونقل همگانی مطلوب و مشکلات زیادی که در این زمینه وجود دارد، از سال گذشته اقدام به ایجاد قرارگاه عملیاتی حمل‌ونقل همگانی شده است تا طی برگزاری جلسات متعدد با مدیران و کارشناسان نسبت به شناسایی مشکلات و راه‌حل‌های برطرف شدن آن اقدام شود.

رنجبران با اشاره به اینکه گزارش جلسات این قرارگاه به‌صورت مستمر برای اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان ارسال می‌شود و به‌صورت مداوم پیگیری برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد، ادامه داد: در راستای برگزاری جلسات قرارگاه حمل‌ونقل همگانی، مصوبات قرارگاه پیگیری شده است، همچنین پیشنهادات لازم برای طرح در قرارگاه عملیاتی حمل‌ونقل شناسایی و گزارش اقدامات انجام شده و اقداماتی که باید انجام شود در اختیار معاون حمل‌ونقل و ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایش ترافیک معابر به‌صورت روزانه و شناسایی گلوگاه‌ها از وظایف این حوزه است و گزارش روزانه آن برای تصمیم‌گیری به معاونت حمل‌ونقل ارسال خواهد شد.