ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار کارگاه رسم شاهدان شیدایی به زیبایی ترسیم شده‌ است
ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار کارگاه رسم شاهدان شیدایی به زیبایی ترسیم شده‌ است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، فرمانده سپاه عاشورا در بازدید از کارگاه نقاشی “رسم شاهدان شیدایی” گفت: ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار هنرمندان حاضر در این رویداد به زیبایی ترسیم شده‌ است. به گزارش شهریار، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا در بازدید از آثار هنرمندان شرکت کننده در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

فرمانده سپاه عاشورا در بازدید از کارگاه نقاشی “رسم شاهدان شیدایی” گفت: ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار هنرمندان حاضر در این رویداد به زیبایی ترسیم شده‌ است.

به گزارش شهریار، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا در بازدید از آثار هنرمندان شرکت کننده در کارگاه نقاشی”رسم شاهدان شیدایی” گفت: در آستانهٔ برگزاری کنگرهٔ ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، در راستای قدردانی و ماندگارسازی آرمان و آثار شهدای دفاع مقدس، مقاومت و مدافعین حریم عصمت و طهارت، سلامت و امنیت در این رویداد هنری شاهد حضور هنرمندان عزیز برجستهٔ ملی و استانی در شهر تبریز هستیم.

سردار عباسقلیزاده با بیان توصیف این رویداد هنری از ترسیم فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا گفت: در این کارگاه شاهد آثار برجسته و هنرمندانه‌ای هستیم که اگر کسی به آرمان، اهداف و حماسه‌آفرینی شهدا توجه داشته باشد، تمام اقدامات آسمانی و ماندگار شهدا، ظرافت کاری رزمندگان و احساسات و ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت در آثار ظریف و هنرمندانه عزیزان به زیبایی ترسیم شده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر لزوم نشر و استفادهٔ آثار این رویداد اذعان کرد: به‌خاطر استفاده از ذوق هنرمندان و جهت ماندگارسازی راه و آرمان شهدا از این آثار در نمایشگاه‌های دیگر استفاده خواهیم کرد تا هنرمندان دیگر از این آثار اقتباس کنند و با ذوق هنری خود، از این آثار سوژه بگیرند.

سردار عباسقلیزاده افزود: هر اقدام که به‌صورت هنرمندانه برای تبیین آرمان‌های شهدا باشد و ارزش‌های ایثار و شهادت را ماندگار کند، قدمی در راستای ادای دین و تکلیف به شهدا و رزمندگانی است که ما امروز به این عزیزان مدیونیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تمجید از شهرداری تبریز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز به جهت برگزاری این رویداد، با اشاره به درخشان و برجسته بودن آثار رویداد هنری رسم شاهدان شیدایی گفت: این آثار نشان‌گر آسمانی‌بودن، روحیهٔ لطیف، شجاعت و قدرتمندی شهدا هستند.

کارگاه نقاشی «رسم شاهدان شیدایی» همزمان با برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان با حضور نقاشان برجسته ملی و استان در روایت تصویر مقاومت و حماسه شهدای آذربایجان از پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب و عشا در صحن مسجد تاریخی کبود تبریز به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، شهرداری منطقه یک تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن هنرهای تجسمی برگزار می شود.