ارائه خدمات ویژه به زنان فردیس با اجرای طرح «شهربانو»
ارائه خدمات ویژه به زنان فردیس با اجرای طرح «شهربانو»

ارائه خدمات ویژه به زنان فردیس با اجرای طرح «شهربانو» به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، ملیحه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به آزاد شدن بخشی از فضای اداری پس از جابه‌جایی شهرداری به ساختمان مرکز اشاره و اظهار کرد: در این راستا ایجاد مرکزی با عنوان شهربانو برای خدمت‌رسانی به جامعه بانوان را در […]

ارائه خدمات ویژه به زنان فردیس با اجرای طرح «شهربانو»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، ملیحه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به آزاد شدن بخشی از فضای اداری پس از جابه‌جایی شهرداری به ساختمان مرکز اشاره و اظهار کرد: در این راستا ایجاد مرکزی با عنوان شهربانو برای خدمت‌رسانی به جامعه بانوان را در کمیسیون پیشنهاد کردیم که الگوی موفقی در شهرداری تهران دارد.

وی افزود: این طرح مورد استقبال همکاران در شورای اسلامی شهر و شهردار قرار گرفت و در بودجه امسال پیش‌بینی شد که امیدواریم تحقق پیدا کند.

دبیر شورای اسلامی شهر فردیس خاطرنشان کرد: مجموعه شهربانو که شاید با تغییر عنوان در فردیس همراه شود، در حوزه فرهنگی، اجتماعی، آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی از جمله همسرداری، تربیت فرزند، مشاوره خانواده و آموزش‌های هنری در راستای اشتغال‌آفرینی و توانمندسازی بانوان است و تاکید داریم بخش ورزشی را نیز در این فضا تعریف کنیم.

اکبری ادامه داد: قرار است سازمان فرهنگی شهرداری فردیس پیشنهاد خود را برای کارکرد مجموعه شهربانو به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری در حوزه بانوان، تاکید کرد: در هر دو دوره شورا برای تخصیص امکانات و ارائه خدمات مطلوب در حوزه بانوان گام‌های مؤثری برداشته شده که قابل دفاع است. افتتاح گرمخانه و پارک مادر و کودک در مجموعه پارک تندرستی از جمله اقدامات مدیریت شهری در دوره اول شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با اشاره به ریل‌گذاری بسیاری از اقدامات در حوزه بانوان در دوره نخست شورای شهر فردیس، تصریح کرد: با نگاه مثبت همکارانم در دوره اول شورای اسلامی شهر، کلیات طرح بازارچه خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار مصوب و مقرر شد شهرداری برنامه‌ای برای این طرح به شورا ارائه کند که اقدامی برای آن نشد.

اکبری تاکید کرد: احداث پارک بانوان در دوره اول شورا مطرح شد، اما اجرایی نشد. در این دوره شورای اسلامی شهر با توجه به اینکه فضای کار مهیاتر و پیگیری‌ها نتیجه بخش‌تر است، پارک بانوان در مجموعه پارک بهشت در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارد.

اختصاص بخشی از فضای روزبازارهای شهرداری به زنان سرپرست خانوار

وی با بیان اینکه در تبصره‌های بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری فردیس مباحث خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شد، گفت: در این راستا با نگاه فرهنگی و توجه به کانون خانواده، شهرداری فردیس باید ۱۰ درصد از اعتبار ردیف مرتبط با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و هنری را به خانواده و جوانی جمعیت اختصاص دهد.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس تاکید کرد: یکی از تبصره‌های پیشنهادی در بودجه امسال، کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار است، بر این اساس شهرداری فردیس از سوی شورای اسلامی شهر مکلف شد تا طرح واگذاری بخضی از فضاهای روزبازارهای شهرداری را به منظور انجام اقدامات لازم در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

اکبری با بیان اینکه معتقد هستیم در حوزه برنامه‌های فرهنگی نباید به مناسبت‌ها اکتفا کرد، گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر اتخاذ تصمیمات دائمی و مؤثر و برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها با تکیه بر نظرات کارشناسی است و در این راستا تلاش می‌کنیم زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به ویژه بانوان را فراهم کنیم.

وی به سیاه‌نمایی دشمنان درخصوص محدودیت حضور بانوان ایران در اجتماع اشاره کرد و افزود: وظیفه خود می‌دانیم که خدمات موثرتری را به جامعه زنان داشته باشیم و زمینه را برای استفاده بیشتر آن‌ها از فضاهای شهری فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس ادامه داد: در همین راستا از همه بانوان توانمند و همه افرادی که ایده برنامه‌های خوب، سازنده یا توانایی ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف دارند، درخواست می‌کنیم در کنار شورای اسلامی شهر قرار گیرند و به توسعه و پیشرفت شهر کمک کنند.