به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس رحمتی امروز _سهشنبه بیستوهشتم آذر_ در نشست خبری با محوریت حلقه چهارم ترافیکی شهر، اظهار کرد: سازمان عمران بهعنوان یک پیمانکار، پروژههایی مانند تعریض بزرگراه شهید خرازی و رمپ پل امام خمینی را در دستور کار دارد که سالها بهدلیل حساسیت و دشواری بر […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس رحمتی امروز _سهشنبه بیستوهشتم آذر_ در نشست خبری با محوریت حلقه چهارم ترافیکی شهر، اظهار کرد: سازمان عمران بهعنوان یک پیمانکار، پروژههایی مانند تعریض بزرگراه شهید خرازی و رمپ پل امام خمینی را در دستور کار دارد که سالها بهدلیل حساسیت و دشواری بر زمین مانده بود.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی زیر زمین است، افزود: فونداسیون دیوارهای این بزرگراه بالاتر از از سطح زمین است، شمعهای سازهنگهدار و خاکبرداری در شب انجام میشود که این عملیات دیده نمیشود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به تأخیر در بهرهبرداری از فاز اول بزرگراه شهید خرازی، گفت: مشکل عمدهای که سالها در بخش ورودی رمپ پل شهید مطهری با آن مواجه بودیم آبگرفتگی در این مکان بود که با اضافه شدن ۴۰ چاه سطحی، در دو مرحله بارش سال جاری مشکل آبگرفتگی بهوجود نیامد.
رحمتی با بیان اینکه در حوزه درونشهری تعداد پروژههای تعمیراتی بیشتر از پروژههای احداثی است، تصریح کرد: پروژه رینگ چهارم، از کیلومتر صفر تا چهار و بخشی کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ و بخشی از کیلومتر ۶۵.۱ و ۶۸.۲ در محدوده اشکاوند به سپاهانشهر است، در آن محدوده دو تعریض ۲۰ متری در شمال و جنوب انجام میشود که سالها محل تخلیه نخاله ساختمانی بود، تعریض این محدوده ساده بهنظر میرسد، اما باید جمعآوری هزار تن نخاله ساختمانی و انتقال آن به گردنه زینل انجام شود.
وی با بیان اینکه ابرپروژه رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا چهار حدود ۱۵۰۰ متر زیرگذر دارد، تصریح کرد: این زیرگذر از طریق پلهایی کندروها را به یکدیگر متصل میکند، اگر قرار بود دو بزرگراه با عرض ۲۰ متر احداث شود، مشکلاتی در این محدوده ایجاد میشد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه هشت دهانه پل با ۱۱ کیلومتر حفاری در محدوده کیلومتر صفر تا چهار احداث شده است، ادامه داد: اگر قرار بود این هشت پل بعد از آزادسازی اجرایی شود، در حال حاضر هنوز شروع نشده بود.
رحمتی با اشاره به احداث زیرگذر در محدوده متصلکننده روستای بهاران به محور رویان، خاطرنشان کرد: حدود هزار متر مسیر خاکبرداری و آرماتوربندی پل انجام و چهار دهانه پل به همراه ۲۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و جایگزینی با مصالح مناسب انجام شده است، درواقع ۱۱۰ هزار متر مکعب عمقبرداری و ۱۱۶ متر مکعب ساخت انجام شده است.