مهمترین ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان
مهمترین ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار مشارکت برای هزینه در حوزه گردشگری اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و اجرای پروژه‌های مشارکتی پروژه‌هایی همچون چرخ‌وفلک بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده است. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار مشارکت برای هزینه در حوزه گردشگری اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و اجرای پروژه‌های مشارکتی پروژه‌هایی همچون چرخ‌وفلک بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری مورد توجه است، لذا بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای مترو و حدود هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه رینگ چهارم به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای شهر، مربوط به خودروها است که پروژه رینگ چهارم در راستا کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان حدفاصل بلوار فرزانگان تا مجموعه پل‌های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و در ادامه تا اتوبان خلیج فارس، سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از رینگ چهارم شهر اصفهان در محدوده سایر شهرهای اطراف همچون درچه، خمینی‌شهر و دولت‌آباد قرار دارد که امیدواریم با در نظر گرفتن تمهیداتی تکمیل شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه بودجه مناسبی برای سال آینده شهرداری اصفهان مورد تصویب شورای اسلامی شهر گرفته شده است، ادامه داد: اجرای پروژه‌ها در سال آینده تلاش مضاعفی می‌طلبد و با توجه به اینکه جهشی در زمینه درآمد برای اجرای پروژه‌های وجود داشته است، معتقدم اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد؛ همچنین امیدواریم فاز نخست خط دو مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه لاله نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

از تکمیل جهان‌نما تا بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان شهری تاریخی است و ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری دارد، باید زیرساخت‌های تفریحی شهر نیز توسعه پیدا کند که امیدواریم علاوه بر ساماندهی مجموعه صفه، خط دو تله‌کابین نیز راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزودن سیستم‌های جدید تفریحی به مجموعه شهر رویاها، افزایش فعالیت‌ها در محدوده ناژوان، اجرای طرح‌های مدنظر در محدوده قائمیه از دیگر مصارف بودجه شهرداری در سال آینده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر عقد قرارداد احداث هتل در مجموعه ارگ جهان‌نما، در بخش ترمیم ظرفیت‌های میراثی و محورهای گردشگری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان برای احیای گذرهای گردشگری، بازسازی ساختمان‌های میراثی و ظرفیت‌های این حوزه در بودجه سال ۱۴۰۲ در شهرداری مرکزی و مناطق دارای ظرفیت‌های بافت تاریخی در نظر گرفته شده است.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: با احداث هتل در ارگ جهان‌نما، علاوه بر تکمیل فازهای این مجموعه، ۲۰۰ تخت‌خواب به ظرفیت هتل‌های اصفهان افزوده خواهد شد؛ همچنین هتل‌های دیگری در سطح شهر در حال احداث است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود ظرفیت هتل‌ها، مدیریت شهری اصفهان سیاستی را برای ارائه پروانه ساختمان رایگان برای کاربری هتل در نظر گرفته است تا نیازهای شهر توسط بخش خصوصی تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رفع گلوگاه‌های محلات، بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث کمربندی شمالی منطقه ۱۵ و اتصال رینگ سوم به رینگ چهارم، کاهش ترافیک خیابان جی، افزایش حدود پنج خط تندرو برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و بودجه حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس از دیگر ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری اصفهان است.