احداث پارک موضوعی پسماند وارد فاز مطالعاتی شد
احداث پارک موضوعی پسماند وارد فاز مطالعاتی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از احداث پارک موضوعی پسماند خبر داد و گفت: تمامی المان ها، تندیس ها، مبلمان و وسایل ورزشی در این پارک از مواد بازیافت شده پسماند شهری تولید می شود. به گزارش شهریار، حبیبه هراتی هدف از احداث این پارک را فضاسازی آموزشی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از احداث پارک موضوعی پسماند خبر داد و گفت: تمامی المان ها، تندیس ها، مبلمان و وسایل ورزشی در این پارک از مواد بازیافت شده پسماند شهری تولید می شود.

به گزارش شهریار، حبیبه هراتی هدف از احداث این پارک را فضاسازی آموزشی ویژه مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: ساختار کلی پارک از مواد بازیافتی پسماند شهری تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: فاز مطالعاتی احداث “پارک موضوعی آموزش مدیریت پسماند” توسط سازمان مدیریت پسماند در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک آغاز شده است.

هراتی تصریح کرد: عملیات عمرانی پارک موضوعی پسماند با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و معاونت فنی عمرانی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری پس اتمام فرایند مطالعاتی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی پارک موضوعی پسماند در دو مرحله اجرایی می شود، گفت: مرحله اول فاز مطالعاتی مربوط به تعیین محل و  جانمایی پارک است و  مرحله دوم نیز شامل طراحی با رعایت استانداردها، تهیه پیوست فرهنگی می شود که در نهایت پروژه عمرانی این پارک اجرایی می شود.

هراتی به عدم امکان بازدید کودکان و دانش آموزان بنا به مخاطرات بهداشتی از مراکز دفن پسماند های شهری اشاره کرد و گفت: در داخل پارک موضوعی ماکت تاسیسات مراکز دفن زباله نیز پیش بینی شده است و از توان علمی نخبگان جهت طراحی و اجرای بازی های آموزشی در داخل این پارک نیز بهره مند خواهیم شد.