اجرای هرس و فرم‌ دهی ارقام ردیفی تبریز با هدف بهبود وضع کیفی
اجرای هرس و فرم‌ دهی ارقام ردیفی تبریز با هدف بهبود وضع کیفی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، در راستای بهبود وضع کیفی ارقام ردیفی در سطح شهر، اجرای عملیات هرس فرم دهی ارقام و درختچه‌های زینتی توسط نیروهای حوزه فضای سبز تبریز در حال انجام است. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صبح امروز در حاشیه بازدید از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

در راستای بهبود وضع کیفی ارقام ردیفی در سطح شهر، اجرای عملیات هرس فرم دهی ارقام و درختچه‌های زینتی توسط نیروهای حوزه فضای سبز تبریز در حال انجام است.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صبح امروز در حاشیه بازدید از روند فعالیتهای پاییزی حوزه فضای سبز با اعلام این خبر، گفت: در راستای تداوم اجرای اقدامات پاییزی حوزه فضای سبز تبریز و جهت بهبود وضع کیفی ارقام ردیفی سطح شهر، عملیات فرم دهی درختچه‌های زینتی و ارقام ردیفی در سطح مناطق دهگانه شهرداری تبریز در حال انجام است.

وی تغذیه مناسب، بهره‌مندی بیشتر از نور خورشید، کنترل فعالیت آفات و بیماری‌های گیاهی و ایجاد چشم‌انداز زیبایی بصری را از اهداف اجرای عملیات هرس فرم‌دهی ارقام ردیفی عنوان کرد.

آسیایی در این زمینه به برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه اکیپ‌های هرس حوزه سیما، منظر و فضای سبز نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هرس یکی از بخش‌های مهم و فنی در حوزه فضای سبز بوده و اجرای صحیح و اصلی آن مستلزم آموزش علمی و عملی اکیپ‌های هرس در سطح مناطق دهگانه است. در این زمینه و در اوایل سالجاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی لازم ویژه تیم‌های هرس به ویژه اکیپ‌های هرس فرم‌دهی ارقام ردیفی در محل تالار اندیشه سازمان برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین بازپیرایی ارقام ردیفی و درختچه‌ای زینتی را موجب ارتقاء سطح کیفی آنها عنوان کرد.