آغاز عملیات اجرایی زیرگذر تجریش در بهار ۱۴۰۲/ اتصال بزرگراه شهید بابایی به ارتش در دست بررسی است
آغاز عملیات اجرایی زیرگذر تجریش در بهار ۱۴۰۲/ اتصال بزرگراه شهید بابایی به ارتش در دست بررسی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهر در خصوص مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل در این منطقه با بیان اینکه در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه هایی داریم، اظهار کرد: اهم پروژه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهر در خصوص مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل در این منطقه با بیان اینکه در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه هایی داریم، اظهار کرد: اهم پروژه های بلند مدت منطقه، تونل و زیر گذر خیابان تجریش است که تحول خوبی را در منطقه رقم می زند؛ این پروژه در مرحله طراحی های نهایی است. فازهای مطالعاتی آن به اتمام رسیده و مدل سازی ها انجام شده و در ابتدای سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود: در محدوده تجریش با توجه به وضعیت زیارتی و سیاحتی و وجود بازار و بیمارستان تجریش، شرایطی به گونه ای است که میزان *سطح سرویس خیابان به E و F نزول پیدا کرده و لازم بود که تمهیدات ترافیکی و معابر جدید اندیشیده شود. به همین دلیل احداث تونل و زیرگذر خیابان تجریش در برنامه شهرداری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه تقویت پایانه ها را نیز در برنامه داریم، ادامه داد: یکی از پایانه هایی که در سال جاری در اختیار شهروندان قرار داشت پایانه شهید دستواره بود که با مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع مسقف سازی شد و در سال جدید پایانه یمن را نیز مسقف سازی و پایانه ارم را تکمیل می کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اضافه کرد: علاوه بر این خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطقه بازنگری و با شرایط جدید تنظیم خواهد شد؛ در مورد مطالعات شبکه و تغییر جهات بالغ بر ۱۴ نقطه را بازنگری کردیم و با توجه به بافت متراکم منطقه تغییر جهت ها انجام شد و این مسیر را در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهیم داد. به طوری که در کوتاه مدت نیز خط کشی معابر و نگهداشت فضاهای مربوط به حمل و نقل عمومی و ایستگاه ها را انجام خواهیم داد، ضمن اینکه پیش از این اولین ایستگاه هوشمند کشور را در میدان تجریش نصب کردیم و  ۱۹ عملیات اصلاح هندسی ویژه با رویکرد ایمن سازی را از ابتدای سال تاکنون داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مصوبات قرار خدمت در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بحث تونل و زیرگذر خیابان شهرداری بود که توجه ویژه ای به آن خواهد شد. دو پروژه دیگر نیز در این رابطه در منطقه در دست بررسی است که امیدواریم بتوانیم اتصال بزرگراه شهید بابایی به بزرگراه ارتش را برای تسهیل در تردد داشته باشیم که از برنامه های آتی شهرداری است. 

* به گزارش شهر سطح سرویس که به اختصار (LOS) نامیده می شود یک معیار کیفی از احساس کاربران معابر اعم از رانندگان، راکبان، عابران و … نسبت به شرایط، راحتی و کیفیت عبور و مرور در معابر گوناگون می باشد. کاربران معابر بر اساس سرعت حرکت، زمان سفر، آزادی حرکات، تداخل با دیگر کاربران، راحتی و آسایش خود کیفیت معبر را مورد ارزیابی قرار می دهند. به این منظور در علم مهندسی ترافیک این ارزیابی کیفی به شش سطح سرویس از A تا F طبقه بندی می گردد. شاخص های عملکردی از قبیل سرعت، حجم و چگالی را می توان برای هر سطح سرویس محاسبه کرد.

انتهای پیام/