آغاز کاشت ۱۰۰ هزار بوته گل پائیزه در سطح منطقه ۱۰
آغاز کاشت ۱۰۰ هزار بوته گل پائیزه در سطح منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آغاز کاشت بیش از ۱۰۰ هزار نشاء گل داودی و کلم ‌زینتی خبر داد. به گزارش شهریار، موسی زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز در راستای ایجاد محیطی شاداب و پرنشاط برای شهروندان و لزوم اجرای طرح‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آغاز کاشت بیش از ۱۰۰ هزار نشاء گل داودی و کلم ‌زینتی خبر داد.

به گزارش شهریار، موسی زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز در راستای ایجاد محیطی شاداب و پرنشاط برای شهروندان و لزوم اجرای طرح‌های متناسب این ایام، اجرای عملیات کاشت پاییزه در سطح منطقه ۱۰ آغاز شد.

وی گل کلم زینتی و گل داوودی را دو گونه متناسب گیاهی برای کاشت در این فصل عنوان کرد و افزود: کاشت انبوه این دو گونه زیبا، با توجه به برخورداری از مقاومت و سازگاری لازم با آب و هوای تبریز، در در فضاهای سبز پارک‌ها و میدان‌ها و رفیوژهای خیابان‌های سطح حوزه منطقه در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه تولید نشاء انواع گل در گلخانه‌های منطقه سبب خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها شده است تصریح کرد: ۶۰ درصد گلهای پاییزی با تلاش دست اندرکاران فضای سبز در گلخانه‌های منطقه تولید و پرورش یافته است.

زارعی در خصوص بخش‌های دیگر طرح استقبال از پاییز گفت: علاوه بر گلکاری، اجرای طرح‌های زیباسازی در فضاهای سبز با چیپس چوب رنگی و شن‌های رنگی نیز در دستور کار قرار دارد.