آسفالت‌ریزی ۹ هزار و ۳۲۷ تنی شهرداری تبریز در هفته دوم آبان
آسفالت‌ریزی ۹ هزار و ۳۲۷ تنی شهرداری تبریز در هفته دوم آبان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهرداری تبریز طی هفته گذشته از هشتم تا چهاردهم آبان با توزیع ۹ هزار و ۳۲۷ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است. به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهرداری تبریز طی هفته گذشته از هشتم تا چهاردهم آبان با توزیع ۹ هزار و ۳۲۷ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است.

به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف شهر در دستور کار مناطق دهگانه قرار داده است.

نتایج نظرسنجی واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نشان می دهد، ۵۲ درصد از شهروندان تبریزی خواستار اولویت‌دهی اساسی به پروژه آسفالت‌ریزی معابر در بودجه سال ۱۴۰۳ هستند. بر همین اساس شهرداری تبریز با تمام توان خود در صدد پاسخ به این مطالبه شهروندی و عمل به رسالت عمرانی پای کار است.

آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری موضعی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است و برای تحقق این امر مهم  بودجه عمرانی امسال را به نسبت سال قبل ۲.۵ برابر افزایش داده است.

شهرداری تبریز در رویکرد مدیریتی امسال برنامه ویژه ای برای بهسازی آسفالت معابر دارد به طوری که مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری تبریز در اول مهر از ثبت رکورد جدید تولید آسفالت در کارخانجات این سازمان طی ۳۰ سال گذشته خبر می دهد.

شهرداری با همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه آسفالت امسال را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است. مدیریت شهری علاوه بر افزایش حجم آسفالت توزیع شده در شهر، با خریداری معدن مصالح ساختمانی، دور خیز افزایش کیفیت آسفالت و کاهش هزینه های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع  یک هزار و ۳۴۰ تن آسفالت در سطح معابر برای آسفالت اساسی و لکه گیری منطقه اقدام کرد.

بر همین اساس مسیر خیابان شهید شفیع زاده به سمت تقاطع خیابان شهید رجایی، کوچه برق واقع در نگین پارک، کوی زمرد آخر عباسی، گلکار روبروی دادگاه آسفالت ریزی شدند.

منطقه ۲

منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته ۴۶۱ تن آسفالت ریزی در کوی های گلستان ائل گولی، کوی بخت شکوهی، کوی شقایق گلشهر و کوی الهی پرست توزیع کرده است.

منطقه ۳

شهرداری منطقه ۳ تبریز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۲۴۰ تنی در راستای بهسازی محلات اقدام کرده است.

منطقه ۴

شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۵۴۷ تنی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

یابان های امیرکبیر (کوی شهید کلاهدوز)، نظام‌پزشکی (کوی رز-حدفاصل شهید حیدری تافاز اول)، حجتی (کوچه حمام و کوچه خیاطان) , شهید چمران، کوچه باغ (کوی حمید)، بلوارآذربایجان (آذربایجان ۳۴)، خیابان دکتر قریب، باغ امیر، اره گر، شریفی، لاک دیزج و … از جمله خیابان‌ ها، محل‌ها و معابری است که توسط معاونت‌های فنی عمرانی و خدمات شهری منطقه لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی شده است.

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز در هفته گذشته با توزیع یک هزار و ۹۰۵ تن آسفالت در معابر کرکج، کوچه های ناجی و جعفری، میدان ونک، اتوبان پاسداران(بازار ماهی تا میدان فهمیده) در دستور کار خود قرار داد.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با  آسفالت ریزی ۲ هزار و  ۱۸۳تنی در جهت بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

طی هفته جاری معابر اصلی و فرعی منطقه از جمله شهرک امام خمینی (ره) مقابل بلوک ۲۱و۲۲، مجتمع مسکونی المهدی کوی قدس راه آهن، آناخاتون کوی الواریها، شنب غازان کوی سهند زیرسازی، لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی شده است.

منطقه ۷

منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی ۲ هزار و ۶۸۴ تنی را در مسیرهای اصلی  جاده صنعت، جلالیه کوچه نعمت پور، جلالیه ۱۳ آبان کوچه ۸ متری اول، ابتدای کوی ۱۶ متری فروردین، جنب سکولار کوچه سعیدی، اول آخماقیه زیر پل تراکتور سازی، رسالت مسیر اصلی، رسالت اقبال آذر، فرعی اول و دوم مدنی و کوچه زاهدان  طی هفته گذشته به صورت کلی و یا لکه گیری آسفالت ریزی شده اند.

شهرداری منطقه ۷ طی هفته گذشته در مقایسه با مناطق دهگانه شهرداری تبریز، بیشترین حجم آسفالت ریزی را به خود اختصاص داده است.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز نیز طی هفته گذشته با ۲۴۲ تن آسفالت ریزی انجام شده و در این راستا کوی عزب دفتری، کوچه میرعلی اکبر واقع در قره باغی‌ها طی هفته اخیر، آسفالت ریزی اساسی شده است.

منطقه ۹

منطقه ۹ تبریز طی هفته گذشته ۴۰۵ تن آسفالت در معابر شهرک خاوران آسفالت ریزی کرده است.

بر این اساس، با تلاش اکیپ های آسفالت ریزی منطقه، نوار حفاری خیابان ۳۵ متری و تقاطع مشهوری لکه گیری و آسفالت شد.

منطقه ۱۰

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز آسفالت ریزی ۴۲۳ تنی را طی هفته گذشته در معابر خیابان جودی کوچه جوبندیان، محوطه شهرداری ناحیه ۲، کوچه پنجم شهید مدنی واقع در شهرک ارم، مدرسه فیاض بخش در خیابان منبع، کوچه صابونچی در ششگلان، ۱۲ متری کوثر اول در فلکه معلم ارم، کوچه درمانگاه خیابان لیلابی از جمله محل‌ها و معابری است که توسط معاونت‌های فنی عمرانی منطقه آسفالت‌ریزی اساسی شده است.                                                            

همچنین طی هفته گذشته ۳ هزارو ۶۶۷ تن آسفالت نیز در کنارگذر شهید کسایی توزیع شده است.

شهرداری تبریز در راستای بهسازی معابر و ترمیم آسفالت از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۵۷ هزار و ۱۳ تن آسفالت ریزی در سطح شهر تبریز انجام داده است.