۱۰۰ درصد درآمد نیمسال اول شهرداری تبریز تحقق یافت/ افزایش مقبولیت شهرداری در بین افکار عمومی
۱۰۰ درصد درآمد نیمسال اول شهرداری تبریز تحقق یافت/ افزایش مقبولیت شهرداری در بین افکار عمومی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز اعلام کرد: علی رغم قوانین جدیدی که از سال جاری در تامین منابع مالی شهرداری ها محدودیت هایی ایجاد کرد اما طی شش ماهه اول سال جاری درآمد شهرداری تبریز ۱۰۰ درصد تحقق یافت. به گزارش شهریار، محبوب تیزپاز نیاری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز اعلام کرد: علی رغم قوانین جدیدی که از سال جاری در تامین منابع مالی شهرداری ها محدودیت هایی ایجاد کرد اما طی شش ماهه اول سال جاری درآمد شهرداری تبریز ۱۰۰ درصد تحقق یافت.

به گزارش شهریار، محبوب تیزپاز نیاری در آئین معارفه شهردار منطقه ۵ تبریز تصریح کرد: بودجه شهرداری تبریز از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته با ۱۰۰درصد افزایش به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه امسال عمرانی و ۳۰ درصد آن مربوط به هزینه های جاری است گفت: این رقم نشانگر آن است که کلانشهر تبریز به کارگاه بزرگ عمرانی بدل می شود.

تیزپاز نیاری از تعریف منابع جدید درآمدی برای شهرداری تبریز خبر داد و افزود: درحالیکه تا اوایل سال ۱۴۰۱ بانک املاک شهرداری در وضعیت مناسبی قرار نداشت، با تلاش های صورت گرفته امروز از این نظر مشکل منابع نداریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز با اشاره به جلسه شهردار تبریز در تهران، از حل مشکلات اراضی ارتش خبر داد و گفت: سهم شهرداری از این محل رقم بالایی است که آثار آن را در کیفیت ارائه خدمات به شهروندان شاهد خواهیم بود.

تیزپاز نیاری در ادامه سخنان خود گفت: امروز شهرداری تبریز نه تنها یک نهاد خدمات رسان و عمرانی بلکه به عنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی، فعالیت های گسترده فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از تشکیل قرارگاه اجتماعی در شهرداری تبریز خبر داد و افزود: بر اساس تصمیمات این قرارگاه امیدواریم با همت همکاران این مجموعه و تعریف پروژه های مختلف، بحث اشتغال در سطح شهر حل شود.

تیزپاز نیاری خدمات رسانی به مناطق محروم را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و افزود: در سال گذشته میزهای خدمت در ۱۹ محله محروم برگزار و برای ۶۰۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط دفترچه سلامت صادر کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود برنامه های زیست محیطی شهرداری را یکی از شاخص ترین اقدامات مدیریت شهری برای نسل های آتی عنوان کرد و اظهار داشت: حذف سالانه ۵۰ هزار تن نمک پاشی به اقدامی شاخص در سطح ملی تبدیل شد به طوریکه تبریز از این نظر به الگوی کشوری بدل شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز همچنین هوشمندسازی شهری را اولویت مدیریت شهری دانست و افزود: به دنبال رفع نیازهای ضروری شهری، با اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری و دو هزار دوربین شهری، بحث هوشمند سازی را در اولویت قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: خروجی تمام فعالیت های صورت گرفته طی دو سال گذشته، افزایش چشمگیر مقبولیت و مشروعیت خدمات شهرداری در بین افکار عمومی است.

تیزپاز نیاری با اشاره به اخبار خوشایند و امیدوارکننده برای شهروندان از سال گذشته تاکنون تصریح کرد: بر اساس بازخوردهای گرفته شده، میزان شعف و امید ایجاد شده در بین شهروندان روند صعودی دارد.

در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات سیاوش فتح الهی، اکبر پورخردمند به عنوان شهردار جدید منطقه ۵ معرفی شد.