تلاش شورای شهر بندرعباس برای ارتقای جایگاه زنان
تلاش شورای شهر بندرعباس برای ارتقای جایگاه زنان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، فریده عامری‌سیاهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شورای ششم برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه کمیسیون بانوان شکل گرفت و با حواشی که در سال دوم شورا وجود داشت و به‌رغم تذکرهایی که دادیم، حذف کمیسیون بانوان انجام نشد. وی افزود: هم اکنون پیگیر تقویت کمیته […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

فریده عامری‌سیاهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شورای ششم برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه کمیسیون بانوان شکل گرفت و با حواشی که در سال دوم شورا وجود داشت و به‌رغم تذکرهایی که دادیم، حذف کمیسیون بانوان انجام نشد.

وی افزود: هم اکنون پیگیر تقویت کمیته بانوان هستیم تا بتوانیم فعالیت‌هایی را در راستای تعالی‌سازی اهداف خانواده در حوزه بانوان انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه یکی از مصوبات جلسه نود و یکم شورای شهر تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت است، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی با جمعیت مناسب است و چنانچه از هم اکنون به فکر ایجاد زیرساخت‌ها برای خانواده و بانوان نباشیم، قطعاً در آینده دچار چالش‌هایی در حوزه جمعیت خواهیم بود.

عامری‌سیاهویی اضافه کرد: با توجه به کمبود اماکن ورزشی ویژه بانوان در بندرعباس، شورای اسلامی شهر درصدد ایجاد اماکن ورزشی سرپوشیده ویژه بانوان است و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که ما در شهر بندرعباس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی با آن درگیر هستیم، نبود ساختار و ردیف بودجه ویژه بانوان و خانواده در شهرداری بندرعباس است، امیدواریم با پیگیری‌های لازم شهرداری بندرعباس نیز همچون شهرداری‌های تهران و مشهد به این مهم دست پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب در شهرداری بندرعباس در زمان مدیریت مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس انتصاب یک زن بود. انتظار می‌رود شهردار از ظرفیت نیروی انسانی و مدیریت زنان در مدیریت شهری بهره بیشتری ببرد و افراد با توانایی بالقوه را شناسایی کند.

عامری‌سیاهویی ادامه داد: از حضور زنان توانمند در مدیر روابط عمومی شهرداری مرکزی، مدیریت حقوقی و رئیس فاوا در سطح مناطق استفاده شده، اما شورا به این بسنده نکرده است و درصدد هستیم برای مدیریت شهرداری مناطق و نواحی نیز از زنان توانمند استفاده کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم است.

وی با بیان اینکه برخی بانوان توانمند با توجه به شرایط جسمی، روحی و خانوادگی خودشان را گوشه‌گیر کرده‌اند، گفت: از بانوان توانمند تقاضا دارم به میدان خدمات‌رسانی بیایند، چراکه آن‌ها با نگاه‌های دقیق و همه‌جانبه پروژه‌ها را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

وجود سه پارک ویژه زنان در شهر بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: زنان می‌توانند طرح‌های مختلف خود را برای آبادانی هرچه بیشتر شهر در حوزه رفاه، سلامت روح و جسم زنان و خانواده ارائه کنند و شورای اسلامی شهر نیز مساعدت لازم را برای اجرایی شدن طرح‌ها دارد.

عامری‌سیاهویی با اشاره به وجود سه پارک ویژه زنان در شهر بندرعباس، گفت: شهرداری دارای چهار منطقه است، اما تنها سه پارک ویژه بانوان در شهر وجود دارد و شهرک پیامبر اعظم (ص) با وجود انبوهی از جمعیت پارک ویژه بانوان ندارد، در برنامه شورا و شهرداری ساخت پارک بانوان برای شهرک پیامبر اعظم (ص) باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: لازم است زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی در پارک‌های بانوان مهیا شود، زیرا یک زن بانشاط، خانواده سرزنده‌ای خواهد داشت و در نتیجه جامعه‌ای پویا خواهیم داشت، برای افزایش جمعیت باید برنامه‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها در جامعه تدوین شود و افراد با بینش صحیح و کامل برای افزایش جمعیت اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه در فریضه دین و مذهب اگر به خودشناسی برسیم به خداشناسی نیز خواهیم رسید، گفت: لازم است حجاب در جامعه تبیین شود و زیرساخت‌ها در تمام اماکن شهری و بوستان‌ها انجام شود، هرچند شهرداری این امور را در فرهنگسراهای شهر انجام می‌دهد اما باید این اقدامات در بوستان‌ها نیز انجام شود.

عامری ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از ورزش‌های رزمی اسلامی ویژه دختران و نوجوانان در پارک‌های بانوان فراهم می‌کند و انجام این ورزش‌ها تخلیه هیجانات نوجوانی را به همراه خواهد داشت و آموزش‌های لازم سبک زندگی در خلال این کار می‌تواند انجام شود.

وی اضافه کرد: افتتاح باغ‌وحش مصنوعی و بوستان آزادشهر با آب‌نمای موزیکال از اقدامات قابل تقدیر شهرداری در فراهم‌سازی اماکن تفریحی برای کودکان و خانواده است.