کسی به خاطر فقر نباید دغدغه وکیل داشته باشد؛ شناسایی ساختمان های نا ایمن پرتردد در استان ها
کسی به خاطر فقر نباید دغدغه وکیل داشته باشد؛ شناسایی ساختمان های نا ایمن پرتردد در استان ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری شورا و قوه قضاییه برای خدمتگذاری به مردم، اظهار کرد: با ابلاغ رئیس قوه خدمتگذار سه قشر تأثیرگذار، فرهیخته و نخبگانی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری شورا و قوه قضاییه برای خدمتگذاری به مردم، اظهار کرد: با ابلاغ رئیس قوه خدمتگذار سه قشر تأثیرگذار، فرهیخته و نخبگانی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه وظیفه تربیت وکیل، کارشناس و مشاوره خانواده را بر عهده دارد، یادآور شد: تمام تلاش ما این بوده که تربیت وکلا در تراز جمهوری اسلامی باشد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با تأکید بر اینکه وکلا در طول هفته در ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور دارند و گره گشایی می کنند، تصریح کرد: بیش از هزار و ۳۰۰ وکیل در مساجد از حقوق افرادی که به هر دلیلی توانایی اخذ وکیل ندارند، به مردم خدمات ارائه می دهند تا هیچ یک از مردم به دلیل فقر، دغدغه وکیل نداشته باشند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های شهردار منطقه هفت به عنوان شهردار جهادی، گفت: شهردار منطقه برای رفع مشکلاتی که از سوی شهروندان مطرح شده بود، اقدامات لازم را انجام داده است.

عبدلیان پور با تأکید بر رویکرد مسجد محور مرکز وکلا، خاطرنشان کرد: در راه کمک به مردم برای رفع معضلات حقوقی و پیگیری حقوق عامه مردم گام برداشته شد و سامانه ۱۲۹ به صورت ۲۴ ساعته در سراسر کشور در خدمت مردم هستند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه در مباحث کارشناسی نیز اقدامات بزرگی صورت گرفته است، اظهار کرد: تمام کارشناسان در کشور به کار گرفته شدند تا ساختمان های ناایمن پرتردد را شناسایی کنند و خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شد، از هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی و لیست آن مشخص شد و اگر در آینده اتفاقی روی دهد، به عنوان حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است؛ ما می توانیم از مشارکت شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی استفاده کنیم.

عبدلیان پور با اشاره به استقرار وکلا و حقوقدانان در سرای محلات تهران، تصریح کرد: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می شود که انتظار می رود همکاری لازم توسط مدیریت شهری در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از شورا درخواست می کنیم که در راستای ارج نهادن به وکلا و حقوقدانان، معبر یا بوستانی را در سطح شهر به نام وکیل یا کارشناس نامگذاری کنند.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: مصوبه تعارض منافع از وقوع تخلفتات جلوگیری می کند و شهرداری تهران در صورتی می تواند این مصوبه را به طور دقیق اجرایی کند که همکاری لازم از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه صورت بگیرد.

وی افزود: از مرکز وکلا درخواست می کنیم که شرایط را برای این تبادل اطلاعات فراهم کنند تا با کمک وکلا و حقوقدانان پرونده ها در دادگاه ها علیه شهرداری نباشد.

انتهای پیام/