کسب رتبه چهارم منطقه ۲۱ تهران در کاهش تصادفات فوتی
کسب رتبه چهارم منطقه ۲۱ تهران در کاهش تصادفات فوتی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ “محمود کرم رودی” گفت: مهم ترین دستاورد معاونت حمل و نقل ترافیک از سال ۱۴۰۱ و ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مربوط به کاهش تصادفات فوتی در سطح منطقه بوده، به طوری که سال ۱۴۰۰، ۲۱ فقره تصادف […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ “محمود کرم رودی” گفت: مهم ترین دستاورد معاونت حمل و نقل ترافیک از سال ۱۴۰۱ و ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مربوط به کاهش تصادفات فوتی در سطح منطقه بوده، به طوری که سال ۱۴۰۰، ۲۱ فقره تصادف فوتی داشتیم، سال ۱۴۰۱، ۱۸ فقره تصادف فوتی، و امسال با ۴ فقره کاهش در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ رتبه چهارم کاهش میزان تصادفات فوتی در سطح منطقه داشتیم. وی عمده فعالیت هایی که منجر به کسب این دستاورد شده، ایمن سازی تقاطع ها، سرجناقی ها در بزرگراه های لشگری، شهید متوسلیان، آزادگان و همدانی بوده است.

 خط کشی ۱۶۰هزار متر طول معابر و ۴۰ درصد از سطح منطقه

کرم رودی در زمینه خط کشی ها بیان کرد: اغلب معابر در منطقه ۲۱ به تازگی آسفالت و بهسازی شدند. درسال ۱۴۰۱ و ۹ ماهه اول ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۶۰ هزار متر طول خط کشی محوری، طولی، خط کشی بلوک های عابر پیاده، بسترهای سرعتکاه ها، بستر ایستگاه های اتوبوس و تاکسی، و همچنین کلمات و نوشتاری که مربوط به حوزه آرام سازی در سطح منطقه هستند، انجام شده است. تقریبا ۴۰ درصد سطح معابر پوشش داده شده است.

وی در خصوص نگهداری حفاظ های طولی و گاردریل ها افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵ کیلومتر گاردریل ها و حفاظ های طولی  در سطح منطقه تعویض و تعمیر شده و ایمنی عبور و مرور شهروندان در سطح بزرگراه ها تامین شده است.

برقراری خطوط خودروهای ون در شهرک های مسکونی منطقه

معاون حمل ونقل و ترافیک در ادامه اظهار کرد: باتوجه به پراکندگی شهرکهای مسکونی در منطقه، با حمایت شرکت خودرو سرویس تقریبا ۷ ناوگان ون به صورت گردشی از محل های مختلف برنامه ریزی شد که از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب فعالیت دارند و شهروندان رو از محل شهرکها به ایستگاه های مترو و ایستگاه های اتوبوس واقع در منطقه ترانسفر می کنند.

نصب تجهیزات و المان ها، کاهش نقاط حادثه خیز

معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: تعویض و تعمیر ۶ هزار و ۷۰۰ المان ترافیکی از قبیل تابلوهای هدایت مسیر، استوانه ها، بشکه های کاشن تانک که در سطح منطقه، در راستای ایمنی و هدایت شهروندان در سطح منطقه افزایش داده شده است. نگهداری مستمر ۱۰ کیلومتر مسیرهای دوچرخه در راستای افزایش و ترویج حمل و نقل پاک و همچنین ۲۸ مورد نقطه حادثه خیز امن سازی شده است که قطعا اثر این حرکت در کاهش تصادفات جرحی و خسارتی در سطح منطقه را شاهد خواهیم بود. 

آگاه سازی و آموزش ترافیک برای دانش آموزان و خانواده ها

کرم رودی بیان کرد: اقدام به برپایی کارگاه ها، تبلیغات ترافیکی در فضای مجازی و آموزش ۲۴ هزار نفر ساعت در مدارس با هدف افزایش دانش و سطح آشنایی خانواده ها با قوانین ترافیکی و مشکلات ترافیکی کردیم .

شناسایی و تجهیز ۷۳ مورد فضا و پارکینگ جهت پارک خودروی توانیابان

معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: فضاهایی که مختص پارک خودرو این عزیزان در نظر گرفته شده در سطح منطقه شناسایی و تجهیزات لازم برای پارکینگ این افراد در ۷۳ مورد مناسب سازی شده است. این اقدامات سبب تسهیل در عبور و مرور توانیابان می شود.

انتهای پیام/