کاشت ۵۰ هزار گل پاییزی در معابر و بوستان‌های منطقه ۸
کاشت ۵۰ هزار گل پاییزی در معابر و بوستان‌های منطقه ۸

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ از کاشت بیش از ۵۰ هزار نشاء گل پائیزی در معابر و بوستانهای منطقه ۸ خبر داد. به گزارش شهریار، حسین منیری فر با اعلام این مطلب گفت: به منظور شادابی و زیباسازی محیط شهری، واحد فضای سبز منطقه ۸، از ابتدای شهریور ماه اقدام به کاشت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ از کاشت بیش از ۵۰ هزار نشاء گل پائیزی در معابر و بوستانهای منطقه ۸ خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین منیری فر با اعلام این مطلب گفت: به منظور شادابی و زیباسازی محیط شهری، واحد فضای سبز منطقه ۸، از ابتدای شهریور ماه اقدام به کاشت انواع گلهای پائیزی در سطح منطقه نموده و تا کنون بیش از ۵۰ هزار نشاء گل داودی و گل کلم در معابر منطقه کاشت شده است.

وی ‘گل کلم زینتی’ و ‘گل داوودی’ را دو گونه متناسب گیاهی برای کاشت در این فصل عنوان کرد و افزود: کاشت انبوه این دو گونه زیبا، با توجه به برخورداری از مقاومت و سازگاری لازم با آب و هوای تبریز، در جای جای منطقه کاشت شده است.

شهردار منطقه ۸  گفت: ترکیب این دو گونه خوش رنگ و زیبا، علاوه بر تناسب با اقلیم آب و هوایی تبریز در فصل پاییز، مناظر بدیعی را در فضای سبز شهر ایجاد کرده است.

حفر چالکود درختان در فضای سبز محدوده مرکزی تبریز

مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۸، از آغاز اجرای عملیات چالکود درختان در فضای سبز محدوده مرکزی شهر خبر داد.

میر ابوالفضل حسینی با ذکر این خبر گفت: در راستای استفاده از شیوه‌های مناسب علمی برای تغذیه درختان در سطح شهر، عملیات چالکود درختان در فضاهای سبز منطقه ۸ در حال انجام است.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: در عملیات چالکود درختان، چاله‌ای به عمق ۶۰ و قطر ۴۰ سانتی‌متر در حد فاصل بین دو درخت (در محلی که تاج درختان به هم می‌رسند) حفر میشود و در داخل آن ترکیبی از کودهای دامی، سوپر فسفات تریپل، سم دورسبان و گوگرد مخلوط شده با کمی خاک ریخته شده و سپس سطح آن با لایه‌ای از خاک پوشانده می‌شود.

حسینی تصریح کرد: با اجرای عملیات چالکود، ریشه‌های درختان به سمت چاله‌های حفر شده حاوی مواد غذایی هدایت شده و از این مواد استفاده می‌کنند.