کارگاه نوجوانی و ویژگی‌های آن در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد
کارگاه نوجوانی و ویژگی‌های آن در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، کارگاه آموزشی آشنایی با دوره نوجوانی و ویژگی‌های آن ویژه والدین همزمان با هفته ملی نوجوان در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد. به گزارش شهریار، کارگاه‌ آموزشی دوره نوجوانی و ویژگی‌های آن با هدف شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی و نحوه ارتباط در شرایط مختلف با نوجوان و آشنایی با سبک‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

کارگاه آموزشی آشنایی با دوره نوجوانی و ویژگی‌های آن ویژه والدین همزمان با هفته ملی نوجوان در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شهریار، کارگاه‌ آموزشی دوره نوجوانی و ویژگی‌های آن با هدف شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی و نحوه ارتباط در شرایط مختلف با نوجوان و آشنایی با سبک‌های فرزند پروری، ویژه والدین، همزمان با هفته ملی نوجوان در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

رحمانی در این کارگاه با اشاره به این که واکنش‌های عاطفی در همه افراد رایج هستند، اما زمانی که به هیجان‌خواهی در نوجوانان بیشتر توجه کنیم، می‌بینیم که بیشترین بروز هیجان اغلب در این دوران اتفاق می‌افتد، گفت: هیجان طلبی در نوجوانان ویژگی اغلب آن‌هاست زیرا سرشار از شور و هیجان زندگی هستند و در دورانی به سر می‌برند که با چالش‌های زیادی باید مواجه شوند.

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه خوشبختانه مهارت‌هایی برای مدیریت هیجان در نوجوانان و تغییرات زیادی که با آن روبرو هستند، وجود دارد، گفت: مدیریت هیجان در نوجوانان و بزرگسالان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که یک فرد می‌تواند توسعه دهد.

رحمانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که باید در مدیریت هیجان در نوجوانان ایجاد شود، توانایی شناسایی احساسات است و والدین نقش ویژه‌ای در این مهم ایفا می‌کنند.

بررسی و اصلاح خطاهای ارتباطی والدین با نوجوان، بررسی مدل‌های رفتاری والدین با نوجوان و آموزش برقراری ارتباط عاطفی و صحیح بین والدین و نوجوان از جمله موضوعاتی است که در هفته‌های آینده نیز در کارگاه مهارت‌های زندگی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است کارگاه مهارت‌های زندگی هفته آینده روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ راس ساعت ۱۱ در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد.