کارگاه‌ مهارت‌های زندگی در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد
کارگاه‌ مهارت‌های زندگی در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ‏کارگاه‌ مهارت‌های زندگی با محوریت همدلی در روابط در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد. به گزارش شهریار، وحید رحمانی روانشناس و مشاور خانواده در این جلسه پذیرش بی‌قید و شرط دیگران را یکی از راه‌های موثر همدلی در روابط عنوان کرد و گفت: تلاش برای درک شرایط افراد و مقاومت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

‏کارگاه‌ مهارت‌های زندگی با محوریت همدلی در روابط در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شهریار، وحید رحمانی روانشناس و مشاور خانواده در این جلسه پذیرش بی‌قید و شرط دیگران را یکی از راه‌های موثر همدلی در روابط عنوان کرد و گفت: تلاش برای درک شرایط افراد و مقاومت در برابر این وسوسه که بخواهیم دیگران را به دلخواه خودمان تغییر دهیم رفتاری همدلانه و گامی مؤثر در ایجاد آرامشی دوجانبه در روابط است.

وی لازمه داشتن رابطه خوب را تقویت مهارت همدلی در خود عنوان کرد و افزود: خودآگاهی و خودشناسی بیشتر، شنونده خوب بودن، پایداری در همدلی، صداقت داشتن، احترام گذاشتن به یکدیگر و… از جمله برخی راهکارهای تقویت مهارت همدلی در خودمان است.

رحمانی اشاره‌ای هم به موانع همدلی داشته و ادامه داد: فقط زمانی دیگران را درک می‌کنیم که از تظاهر به برتری دست بکشیم و برای درک دیگران، لازم نیست به آنها راه‌حل بدهیم، یا اعمال آن‌ها را قضاوت و آن‌ها را نصیحت کنیم. 

این کارشناس روانشناسی افزود: انتقاد از رفتار دیگران و سرزنش آن‌ها در زمانی که نیازمند همدلی و درک ما هستند ضربه بزرگی به روابط ما می‌زند و بهتر است به جای هرگونه قضاوتی از خود بپرسیم اگر من در این وضعیت قرار می‌گرفتم چه احساسی داشتم؟ همدلی موجب افزایش آرامش فردی و اجتماعی می‌شود.

لازم به ذکر است کارگاه مهارت‌های زندگی روزهای سه‌شنبه هرهفته در محل آمفی‌تئاتر طبقه همکف فرهنگسرای الغدیر برای عموم شهروندان علاقمند برگزار می‌شود.