ورودی “کاروانسرای امیر” بازار تاریخی تبریز سنگفرش می‌شود
ورودی “کاروانسرای امیر” بازار تاریخی تبریز سنگفرش می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات تخریب آسفالت برای سنگفرش ورودی ضلع شرقی کاروانسرای امیر خبر داد. به گزارش  شهریار، حسین منیری فر با اعلام این مطلب  افزود: به منظور تکمیل عملیات سنگفرش بازار تاریخی تبریز، از روز گذشته عملیات تخریب آسفالت جهت کفسازی ورودی حیاط امیر از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز عملیات تخریب آسفالت برای سنگفرش ورودی ضلع شرقی کاروانسرای امیر خبر داد.

به گزارش  شهریار، حسین منیری فر با اعلام این مطلب  افزود: به منظور تکمیل عملیات سنگفرش بازار تاریخی تبریز، از روز گذشته عملیات تخریب آسفالت جهت کفسازی ورودی حیاط امیر از سمت خیابان دارایی را آغاز و طی روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

او افزود: متاسفانه از گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده بود که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستون‌ها، طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت و شهرداری منطقه ۸ طی سال های اخیر اقدام به حذف آسفالت از معابر بازار تاریخی تبریز و جایگزینی سنگفرش به جای آسفالت کرده است و تا کنون بیش از ۹۰ درصد معابر بازار تاریخی تبریز سنگفرش شده اند.

همچنین طی جلسه ای که شهردار جدید منطقه ۸ با معاونین مالی اقتصادی، شهرسازی و مدیران درآمدی منطقه ۸ داشت، مسائل و چالش های حوزه های مالی، درآمدی شهرداری منطقه ۸ بررسی شد.

حسین منیری فر شهردار منطقه ۸، در این جلسه، تقویت حوزه مالی و درآمدی را از اولویت کاری خویش برشمرده و خواستار تلاش بیشتر مسئولین حوزه درآمدی جهت افزایش توان مالی منطقه شد.

وی خواستار افزایش تلاش و تعامل بین بخشی در شهرداری منطقه ۸ برای افزایش بهره وری و تحقق درآمدی منطقه۸ شد.

همچنین شهردار منطقه هشت تبریز گفت:به منظور افزایش اطلاعات شهروندان در حوزه مضرات نمک پاشی، امور ارتباطات شهرداری منطقه ۸ اقدام به نصب بنرهای اطلاع رسانی در معابر سطح حوزه نمود.

منیری فر افزود: این بنرها به منظور  آگاه سازی و اطلاع رسانی شهروندان، از مزایای حذف نمک پاشی در سال گذشته و افزایش پاکی هوای تبریز در نتیجه آن اقدام، انجام پذیرفته و در آینده با نصب بنرهای جدیدتر به روز رسانی خواهد شد.

همچنین در جلسه ای که با حضور شهردارمنطقه ۸ و معاون ومدیران خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ برگزار شد، چالش‌ها و مشکلات شهرداری منطقه ۸ تبریز در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

حسین منیری فر در این جلسه گفت: شهرداری منطقه ۸ تبریز پرترددترین منطقه شهرداری تبریز بوده و به این لحاظ محوریت خدمات شهری در این منطقه ضرورت دارد.

وی افزود: شهرداری منطقه ۸ میبایست اقدامات خدماتی مستمر و شبانه روزی در معابرمرکزی شهر که به نوعی اتاق مهمان شهر قلمداد میشود، داشته  و شاهد کمترین نارضایتی بین شهروندان و بازاریان در محدوده مرکزی شهر باشیم.

شایان ذکر است، تنظیف مستمر معابر مرکزی شهر، رفع مشکل سد معبر، نوسازی مبلمان فرسوده در پارک‌های منطقه، نوسازی و افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات منطقه، توسعه فضای سبز، حل مشکل سدمعبر، ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در ماموریت‌های خدمات شهری از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار منطقه هشت تبریز همچنین از تداوم اجرای طرح ساماندهی دستفروشان با همکاری عوامل نیروی انتظامی در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خبر داد.

منیری فر افزود: با نزدیکی به ایام نوروز و  در راستای ساماندهی معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر، طرح جمع اوری و ساماندهی دستفروشان را محور جمهوری اسلامی و تربیت اجرایی نموده و اقدام به ساماندهی دستفروشان سطح حوزه کردیم.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی دستفروشان منطقه هشت از روزهای گذشته در معابر سطح حوزه اجرائی گردیده و طی آن بساط دستفروشان در منطقه بازار و باغ گلستان  در حال جمع آوری است.

منیری فر در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح ساماندهی دست فروشان در معابر پرتردد منطقه هشت، در روزهای آتی، شاهد بازگشت آرامش به معابر بافت تاریخی شهر باشیم.