اعطای گواهی مدیریت سبز به ۲۱ دستگاه اجرایی در شهر رشت
اعطای گواهی مدیریت سبز به ۲۱ دستگاه اجرایی در شهر رشت
در راستای بررسی مطالعات و اقدامات هدفمند دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سو بر منابع زیستی، برای ۲۱ دستگاه اجرایی گواهی مدیریت سبز صادر شده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، محمد باقر بشردانش مدیرعاملی سازمان سیما منظر شهری و مدیریت خدمات شهری شهرداری رشت با اعلام این خبر افزود : بر اساس ماده ۳۸ قانون ششم توسعه ، اجرای برنامه مدیریت سبز در شش شاخص پسماند، انرژی، آب، خودرو، ساختمان در دستور کار ادارات دست اندرکار قرار گرفته است.
وی گفت: در این طرح که هدف از اجرای آن استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف بر منابع زیست‌محیطی است، یک درصد از اعتبارات این دستگاه‌ها جهت پیاده سازی نظام مدیریت سبز هزینه می‌گردد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۳ برنامه ششم توسعه ، دستگاه‌های اجرایی موظفند پسماند را بصورت تفکیک شده سه‌گانه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تحویل داده و در ادامه اجرای این طرح با تهیه باکس‌های چهارگانه تفکیک پسماند از جمله کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات و سایر موارد نسبت به اخذ گواهی مدیریت پسماند در قالب طرح مدیریت سبز اقدام نمایند.
بشردانش تصریح کرد: بررسی میزان مصرف کاغذ و چگونگی کاهش آن نسبت به سال‌های قبل، بررسی فنی ملزومات چاپ و پرینت جهت کاهش استفاده از کاغذ، بررسی سیستم امحاء کاغذهای محرمانه و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف و نیز تفکیک پسماند و ارزیابی پیمانکاران خریدار پسماند خشک طرف همکار از جمله اصلی ترین شاخصه‌های ارزیابی کارشناسان سازمان در بازدیدهای ادواری از دستگاه‌های اجرایی است.
لازم به ذکر است در حال حاضر ۳۳ دستگاه‌ اجرایی متقاضی اخذ گواهی سبز هستند که از این تعداد ۲۱ مورد موفق به اخذ گواهینامه شده و مابقی ادارات نیز در دست بررسی و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح می‌باشد