واحد تحقیق و توسعه امروز در سازمان آتش‌نشانی اصفهان افتتاح می‌شود
واحد تحقیق و توسعه امروز در سازمان آتش‌نشانی اصفهان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اجرایی سازمان آتش‌نشانی از سال ۱۴۰۱ هوشمندسازی با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، اظهار کرد: پیرو تدوین سند تکنولوژی در سازمان آتش‌نشانی با بهره‌گیری از متخصصان داخلی سازمان، آتش‌نشانان نخبه و علاقه‌مند به مباحث […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اجرایی سازمان آتش‌نشانی از سال ۱۴۰۱ هوشمندسازی با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، اظهار کرد: پیرو تدوین سند تکنولوژی در سازمان آتش‌نشانی با بهره‌گیری از متخصصان داخلی سازمان، آتش‌نشانان نخبه و علاقه‌مند به مباحث نوآوری، هسته فناورانه سازمان آتش‌نشانی را تشکیل دادیم و مدیریت تکنولوژی را در سازمان آتش‌نشانی مستقر کردیم.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی‌های پژوهشی و فناورانه که به‌صورت ادواری در تمام سازمان انجام می‌گرفت، تمام چالش‌ها در هسته فناوری سازمان ارزیابی و برای مرتفع کردن آن پیشنهادات ارائه و در راستای اجرا فازبندی‌های لازم اجرا می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مواردی که برای تدوین سند تکنولوژی سازمان مدنظر قرار گرفته نقشه راه تکنولوژی سازمان است، گفت: پس از انجام بررسی اولویت‌بندی‌ها و نیازسنجی‌های سازمان تا سال ۱۴۰۵، نقشه راه تکنولوژی را به‌طور کامل تدوین کردیم.

باقری با اشاره به اینکه با بیش از ۱۰ شرکت دانش‌بنیان و پنج دانشگاه معتبر کشور همکاری و تعاملات لازم را داریم، خاطرنشان کرد: در حال انجام بسیاری از پروژه‌ها با این شرکت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در حوزه مدیریت تکنولوژی خلأ آن حس می‌شد و تأثیر مستقیمی در نوآوری داشت و می‌توانست مکمل زنجیره فناوری سازمان باشد، واحد تحقیق و توسعه بود که در ارتقای میزان خوداتکایی سازمان بسیار مؤثر است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به جذب سربازان وظیفه فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر و دارای مدارج تحصیلی عالی طی گزینش و پایش دقیق گفت: تعدادی از این افراد کاربلد و نخبه را که با تجربه و نوآور نیز بودند، ذیل اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان در واحد تحقیق و توسعه مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه به‌منظور گرامیداشت مقام شامخ سرباز و در هفته دفاع مقدس، امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ برای نخستین‌بار در این سازمان با افتتاح واحد تحقیق و توسعه (واحد R&D) در خدمت شهروندان هستیم ، تصریح کرد: با بررسی چالش‌هایی که تمام آتش‌‎نشانان در سطوح ملی و بین‌المللی با آن مواجه هستند اولویت‌بندی لازم را انجام دادیم و فاز طراحی این نیازها انجام شد که امیدواریم در خصوص ساخت تجهیزات مورد نظر در کارگاه R&D واحد سازمان آتش‌نشانی اقدامات لازم را زودتر اجرا و به بهره‌برداری برسیم.

باقری با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان در مقام دبیر آتش‌نشانی‌های کل کشور در مجمع کلان‌شهرهای ایران است، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای مدیریت دانش، با اشتراک تجربه و دانش خودمان گره‌گشای چالش‌های آتش‌نشانان در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.