«همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است
«همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، شهرداری یک نهاد اجرایی محلی است که وظیفه این سازمان، مدیریت شهری از جمله پاکیزه نگهداشتن، حمل زباله‌های شهری، صدور مجوزهای ساخت و ساز و دریافت عوارض است. شهرداری‌ها تمایل و گرایش زیادی برای ایفای اقتدار خود در حوزه‌های مختلف دارند ولی در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، شهرداری یک نهاد اجرایی محلی است که وظیفه این سازمان، مدیریت شهری از جمله پاکیزه نگهداشتن، حمل زباله‌های شهری، صدور مجوزهای ساخت و ساز و دریافت عوارض است.

شهرداری‌ها تمایل و گرایش زیادی برای ایفای اقتدار خود در حوزه‌های مختلف دارند ولی در بسیاری از موارد اقدامات آن‌ها با حقوق ملت در تعارض هستند.

شهرداری به‌عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی، از اقتدارات وسیعی در تملک اراضی برخوردار است احترام و قداستی که اصل تسلیط در حقوق اسلامی دارد و در کشورهای غربی از آن تحت عنوان مالکیت خصوصی یاد شده‌است، به طور معمول در مقابل قدرت نهادهای مدیریت شهری در ایران تاب تحمل ندارد.

از این‌رو شهرداری کاشان با آغاز اجرای طرح همکار شهردار مردم این منطقه را در اجرای عملکرد و فعالیت‌های خود سهیم کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

«همیار شهردار» حرکت در مسیر صحیح شهروندمداری است

علیرضا عرب‎بیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تقدیر از ایده شهردار کاشان برای راه‌‎اندازی سامانه همیار شهردار، اظهار کرد: چنین اقداماتی می‌تواند منجر به نقش آفرینی سازنده و مؤثر شهروندان در امور شهری شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان و منتخبان شهروندان دارالمومنین از هر حرکتی که منجر به مشارکت بیش از پیش شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری و همچنین تقویت مشارکت آنان شود به طور جدی حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: سازوکار همیار شهردار می‌تواند علاوه بر این مشارکت، نیازهای واقعی شهروندان را منعکس کرده و مدیران را متوجه مطالبات اساسی مردم می‌کند.

«همیار شهردار» نقطه عطف مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های اجرایی است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کاشان نیز با اشاره به اجرای طرح همیار شهردار اظهار کرد: این اقدام نه تنها یک اتفاق جدید در عرصه مدیریت شهری به شمار می‌رود بلکه می‌تواند نقطه عطفی برای مشارکت و نقش آفرینی شهروندان در مقیاس تصمیم‌گیری‌های اجرایی شهرستان محسوب شود.

جواد حاجی قدیری بیان کرد: استفاده از نظر شهروندان در اجرای پروژه‌ها، علاوه بر تنظیم حرکت مدیریت شهری می‌تواند نیازهای واقعی شهروندان را برای مسئولان شهرستان و منطقه آشکار کند.

وی، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهرستان در کنار شورای اسلامی شهر از این ایده جذاب حمایت می‌کند و بر این باور است که این طرح، می‌تواند سرآغاز اتفاقات جدید مبتنی بر رضایت‎مندی مردم و آگاهی بیشتر مسئولان در عرصه اجرایی باشد.

«همیار شهردار» می‌تواند عدالت اجتماعی را تحقق ببخشد

مجتبی آراسته با اشاره به اجرای طرح همیار شهردار بیان کرد: این طرح، علاوه بر ارتقای خدمت‎رسانی، می‌تواند در زمینه تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بسیار مثمر ثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای صحیح این طرح، ما دیگر شاهد محلات کم برخوردار نخواهیم بود و حرکت منسجمی در زمینه محرومیت‎زدایی شکل پدید می‌آید.

معاون مدیر کل و رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به سلایق و دغدغه‌های متنوع شهروندان از مدیریت شهری گفت: این طرح می‌تواند وحدت رویه اجرایی را در زمینه پاسخ به مطالبات مختلف شهروندان ایجاد کند و قادر است به عنوان طرحی نو، الگویی برای سایر شهرها محسوب شود.

آراسته، در ادامه شهردار کاشان را فردی متخصص و دغدغه مند نسبت به حوزه معماری و شهرسازی دانست و افزود: اقداماتی که در زمینه راه و شهرسازی و ارائه بسته‌های تشویقی، نهضت بزرگ آسفالت و همچنین مشارکت در بهسازی ورودی‌های کاشان در این مدت صورت گرفته قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به نگاه ویژه شهردار کاشان نسبت به حفظ و احیای آثار تاریخی علاوه بر انجام پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: اهمیت شهردار و مجموعه شهرداری نسبت به رعایت ضوابط و قوانین به ویژه طرح تفصیلی نیز مشهود و شایسته است.

آراسته، همچنین اقدامات شهرداری در زمینه ستاد بازآفرینی، توانمندسازی بافت‌های نارکار آمد، مشارکت در نهضت ملی مسکن و خدمت رسانی به مسکن مهر، بازار روز را نیز یادآور شد.

به گزارش ایمنا؛ شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری به آدرسhttps: / /www.kashan.ir / hamyarshahrdar / fava.php و انتخاب قسمت همیار شهردار، پروژه‌های مورد نظر در منطقه خود را ازلحاظ اولویت در اجرا در سال آتی انتخاب کنند.