هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی خدمات شهری در قم
هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی خدمات شهری در قم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با دارا بودن ۶ سازمان ،۲ اداره کل، مجموعه مدیریت بحران و مجموعه عظیمی از پیمانکاران و کارگران یکی از بزرگترین مجموعه‌های مرتبط با شهرداری است. وی مهم‌ترین اهداف معاونت خدمات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با دارا بودن ۶ سازمان ،۲ اداره کل، مجموعه مدیریت بحران و مجموعه عظیمی از پیمانکاران و کارگران یکی از بزرگترین مجموعه‌های مرتبط با شهرداری است.

وی مهم‌ترین اهداف معاونت خدمات شهری و محیط زیست را بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ و برنامه راهبردی مورد توجه قرار داد و افزود: ارتقای کیفیت محیط زیست شهری یا به عبارتی برخورداری از محیط زیست پایدار که از طریق ارتقای بهتر سرانه‌های فضای سبز، مدیریت بهینه پسماندهای شهری و تنظیف محیط شهر، افزایش ضریب ایمنی شهر از طریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، بهبود سیما و منظر شهری، بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی در راستای ایجاد شهر فرهنگی و در نهایت ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان از مقولات مهمی است که در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری مجموعه خدمات شهری در راستای رسیدن به اهداف مطبوع با سه عنوان مردم مداری، قانون‌مندی و دانش‌محوری است و مجموعه خدمات شهری در تلاش است با توجه به این سه رویکرد حداکثر خدمات رسانی را به شهروندان کند.

اصفهانیان‌مقدم ارائه خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان و زائران کریمه اهل‌بیت را یکی از محوریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست دانست و تصریح کرد: شهر قم سالانه در ۱۸ مناسبت ملی و مذهبی پذیرای ۲۰ میلیون زائر است و رویکرد کمی و کیفی خدمات و خدمات رسانی مطلوب به زائرین و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) از مهم‌ترین دستورات مجموعه خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و مدیریت هزینه‌ها نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان هستیم و می‌توانیم از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی شهر و محلات قم با محوریت مساجد حداکثر استفاده را داشته باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان صرف سازمان مدیریت پسماند و نظافت شهری می‌شود، عنوان کرد: مجموعه خدمات شهری در سازمان مدیریت پسماند روزانه ۷۰۰ تن زباله را جمع‌آوری و ۲۸ میلیون متر مربع از سطح معابر پاکسازی، نظافت و نگهداری می‌شود.

اصفهانیان مقدم از فعالیت مجموعه خدمات شهری در حوزه فضای سبز و نگهداری از ۲۱ میلیون مترمربع فضای سبز خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ بوستان در شهر قم وجود دارد که با توجه به کمبود منابع آبی و وضعیت نامناسب شهر سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای رتبه سوم در حوزه فضای سبز است، افزود: در میان کلانشهرهای کشور شهرقم دارای جایگاه نخست در مدیریت هزینه نگهداشت است و این حجم از زباله در سایت البرز در دو خط پردازش کرده و نقش مؤثری در کاهش آلودگی زیست محیطی و حفظ سرمایه‌های ملی دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: در راستای ترویج ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و حرکت به سوی ایجاد پیوست‌های مذهبی در شهر اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به هم اندیشی مجموعه مدیریت شهری با علما، تاکید کرد: تدوین سند چشم‌انداز شهر قم یکی از موضوعاتی است که با هماهنگی و مشارکت علما و مراجع تقلید عملیاتی شده و در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاشیم با استفاده از رهنمودهای علما در مدیریت شهری با هم افزایی و همگرایی خدمتگزار زائرین و شهر کریمه اهل بیت باشیم.