آتش‌نشانی اصفهان برای ایمنی بیمارستان‌ها برنامه ۵ ساله دارد/ حادثه گاندی نباید تکرار شود
آتش‌نشانی اصفهان برای ایمنی بیمارستان‌ها برنامه ۵ ساله دارد/ حادثه گاندی نباید تکرار شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران، هشداری بود تا به وضعیت بمارستان‌های شهر اصفهان رسیدگی کنیم. وی افزود: در این راستا جلسه‌ای با مسئولان سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و طبق گزارش ارائه شده، کارشناسان این سازمان از تمام بیمارستان‌های اصفهان بازدید کردند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران، هشداری بود تا به وضعیت بمارستان‌های شهر اصفهان رسیدگی کنیم.

وی افزود: در این راستا جلسه‌ای با مسئولان سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و طبق گزارش ارائه شده، کارشناسان این سازمان از تمام بیمارستان‌های اصفهان بازدید کردند و برای ایمن‌سازی تمام این بیمارستان‌ها برنامه دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چند روز پیش واحد بایگانی بیمارستان آیت‌الله کاشانی دچار آتش‌سوزی شد، خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان حدود ۷۰۰ نیرو، ۱۷۰ دستگاه ماشین‌آلات، سه دستگاه نردبان ۵۴ متری، ۳۲ متری و ۴۲ متری دارد و خرید یک دستگاه نردبان ۶۴ متری نیز با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: این سازمان ۲۷ ایستگاه در حال بهره‌برداری دارد و ایستگاه میدان حج نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد؛ در عین حال ۲۸۴ نیروی جدید نیز به نیروهای اورژانسی آتش‌نشانی اصفهان اضافه خواهد شد که در مجموع حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو خواهد داشت.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانی اصفهان یک برنامه پنج ساله نیز برای ارتقای ایمنی بیمارستان‌های شهر به مدیران ابلاغ و ۴۰۰ ساختمان ناایمن اصفهان را شناسایی کرده است که اداره کل راه و شهرسازی مشخصات آن را دریافت کرد تا اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری ۳۷۰ مدل خدمت را به شهروندان ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها آتش‌نشانی است و تلاش می‌کند در زمان وقوع حادثه، امدادرسانی لازم را در اسرع زمان انجام دهد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها سعی شده است که نیروهای آتش‌نشانان بین سه تا چهار دقیقه در محل حادثه حاضر شوند که تلاش می‌کنیم با تقویت ایستگاه‌ها و نیروها، ۲۰ ثانیه آن را کمتر کنیم.

با توجه به اینکه آتش‌نشانی اصفهان تلاش ویژه‌ای برای ارتقای ایمنی بیمارستان‌ها کرده است، وزارت بهداشت و درمان باید اعتبار مناسبی برای ایمن‌سازی آن‌ها در نظر بگیرد

حاج‌رسولی‌ها افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی حوادث دیگری به‌غیر از حریق را پوشش می‌دهد که از جمله آن‌ها غرق‌شدگی شهروندان در زاینده‌رود (در صورت جریان رودخانه)، حوادث کوهنوردان کوه صفه و حضور در شرایط ناایمن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آتش‌نشانی اصفهان تلاش ویژه‌ای برای ارتقای ایمنی بیمارستان‌ها کرده است، وزارت بهداشت و درمان باید اعتبار مناسبی برای ایمن‌سازی آن‌ها در نظر بگیرد تا اتفاقی همچون بیمارستان گاندی در نصف‌جهان رخ ندهد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساختمان تعدادی از بیمارستان‌های اصفهان قدیمی است و دولت باید برای ایمن‌سازی آن اقدام کند، ادامه داد: شهروندان اصفهانی توجه داشته باشند که در هر لحظه از شبانه‌روز بالغ بر ۱۰۰۰ نیرو از آتش‌نشانی آماده مقابله با بحران هستند.

حاج‌رسولی‌ها گفت: اصفهان معین تهران است و باید خود را آماده کند تا در صورت وقوع حادثه‌ای در پایتخت برای کمک به این شهر خدمت‌رسانی کند.

وی افزود: از مقامات بالادستی از جمله وزیر بهداشت و استاندار اصفهان و مدیران مجموعه‌های بزرگ صنعتی فعال در اصفهان که ارتقای سطح ایمنی جزو مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها است، باید کمک کنند تا مسائل ایمنی بیمارستان‌های اصفهان حل شود.