هزینه تحصیل در دبستان از دانشگاه آزاد بیشتر است
هزینه تحصیل در دبستان از دانشگاه آزاد بیشتر است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی شهریورماه و در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، نیاز است قبل از آن درباره مسائل مربوطه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود. وی افزود: یکی از اقداماتی که مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی شهریورماه و در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، نیاز است قبل از آن درباره مسائل مربوطه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر می‌تواند قبل از آغاز سال تحصیلی جدید انجام دهد: تسهیل در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است که از چند ماه گذشته به‌طور مرتب در کمیسیون حمل‌ونقل و جلسات تلفیق مطرح شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هرساله «ستاد مهر» متشکل از تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خدمات شهری، دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و نمایندگان استانداری تشکیل می‌شود تا فعالیت‌های مرتبط با شروع سال تحصیلی را به خوبی انجام دهند و شهروندان نگرانی خاصی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مربوط به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان که زیرمجموعه تاکسیرانی بودند، پس از تعطیلی مدارس در ایام کرونا بیکار شدند، از این‌رو جمع کردن دوباره آن‌ها کار مشکلی بود، بنابراین تلاش شده است تا با فراهم کردن تسهیلات، انگیزه لازم را ایجاد کنیم.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر کارگروه ماده ۱۸ در فرمانداری پروسه مهر را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: قیمتی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مشخص شده است، همچنین ساعت فعالیت اتوبوسرانی و مترو باید به‌صورتی باشد که بتواند قشر عظیمی از دانش‌آموزان را جابه‌جا کند.

در قانون اساسی بر ارائه تعلیم و تربیت رایگان تاکید شده است، اما در حال حاضر فشار بر خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه قرارگیری تاکسی‌ها در مدار سرویس‌دهی و مسائل ترافیکی در شورای ترافیک مورد بحث قرار گرفته است، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان به‌موقع در مدرسه حاضر شوند و مسائل پیگیری می‌شود تا بتوانیم نسبت به سال گذشته خدمات بهتری را به دانش آموزان و خانواده آن‌ها ارائه دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در قانون اساسی بر ارائه تعلیم و تربیت رایگان تاکید شده است، گفت: به لحاظ مشکلاتی که آموزش و پرورش دارد و بودجه‌ای که باید توسط وزارت‌خانه برای مدارس تصویب شود، در حال حاضر فشار بر خانواده‌ها است، از این‌رو من به عنوان نماینده مردم از سیستم آموزش و پرورش گلایه‌مند هستم، چراکه ثبت نام دانش‌آموزان به سختی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود اولویت ثبت نام با همسایگی محله باشد اما این کار انجام نمی‌شود و اگر هم انجام شود به سختی است، هزینه‌های زیادی در قبال ثبت نام دریافت می‌شود، به‌طوری که هزینه ثبت نام دانشجو در دانشگاه آزاد کمتر از هزینه ثبت نام دانش‌آموز در مقطع دبستان و متوسطه است.

شریعتی تصریح کرد: حاکمیت تشویق به فرزندآوری می‌کند در صورتی که یکی از ابزارهایی که گریبان‌گیر مردم می‌شود همین مورد است، خانواده‌ها از پس هزینه‌های گزاف مدارس برنمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید واقع‌بینانه‌تر به این مسئله نگاه کنند و با مردم همدردی داشته باشند، خاطرنشان کرد: کسی که واقعاً می‌تواند باید به مدرسه کمک کند اما برای خانواده‌هایی که توان ندارند چه چاره‌ای وجود دارد، خانوداه‌ها برای ثبت نام سردرگم هستند، مدارس اطراف یا پر شده یا هزینه‌ها سرسام‌آور است.