نامه عضو شورای شهر تهران به هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران/ کارزار حمایت از کودکان و زنان فلسطین تشکیل شد
نامه عضو شورای شهر تهران به هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران/ کارزار حمایت از کودکان و زنان فلسطین تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه‌ای به « اشتفان پریزنر» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، خواستار واکنش جدی و فوری شورای امنیت در توقف جنایت در غزه و همزمان مداخله موثر سازمان‌های بین‌المللی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه‌ای به « اشتفان پریزنر» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، خواستار واکنش جدی و فوری شورای امنیت در توقف جنایت در غزه و همزمان مداخله موثر سازمان‌های بین‌المللی مسئول در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

در متن این نامه آمده است:

« همان‌گونه که مطلع هستید، رژیم اشغال‌گر قدس حملاتی در غزه داشته و سکوت مجامع بین‌المللی مسئول، باعث پیش‌روی این اقدامات توسط آن رژیم شده است.

در تازه‌ترین حمله نظامی این رژیم به شهر غزه، بیمارستان المعمدانی مورد هدف قرار گرفته است که متأسفانه بیش از هزار زن، مرد و کودک در حالی که برای درمان آسیب‌های ناشی از حملات به آن مرکز درمانی مراجعه کرده بودند، به شهادت رسانده و دست به نسل کشی زده است. این در حالی است که با توجه به قوانین بین‌المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون ژنو مبنی بر ممنوعیت حمله به پزشکان و آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های نشان‌گذاری شده با علامت صلیب سرخ یا هلال احمر، بیمارستان‌های سیار هم بایستی از هر حمله‌ای مصون باشند.

با توجه به ابعاد گسترده این جنایات که حتی قطع آب را برای مردم مظلوم فلسطین خصوصاً زنان و کودکان و افراد مسن ساکن غزه به همراه داشته؛ بی‌تردید این اقدامات به روشنی مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داشته و قابلیت طرح موضوع در شورای امنیت و محکومیت رژیم اشغال‌گر را دارا می‌باشد.

ما امضا کنندگان این بیانیه خواستار واکنش جدی و فوری شورای امنیت در توقف جنایت در غزه و همزمان مداخله موثر سازمان‌های بین‌المللی مسئول در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این فاجعه انسانی هستیم.»

به دنبال ارسال این نامه، کارزار حمایت از کودکان و زنان فلسطین تشکیل شد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.karzar.net/89304 و ثبت امضای خود به این کارزار بپیوندند.

انتهای پیام/