مهلت ۶ ماهه شهرداری تهران برای تخلیه ساختمان “شورای عالی استان‌ها”
مهلت ۶ ماهه شهرداری تهران برای تخلیه ساختمان “شورای عالی استان‌ها”

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان و جان باختن و مجروح شدند جمعی از هموطنان اظهار کرد: جان باختن هموطنان را به خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنیم. وی با اشاره رویکرد این دوره از شورای عالی استان‌ها گفت: در همان ابتدا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان و جان باختن و مجروح شدند جمعی از هموطنان اظهار کرد: جان باختن هموطنان را به خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره رویکرد این دوره از شورای عالی استان‌ها گفت: در همان ابتدا تلاشمان تعامل و مطالبات حداکثری با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف بود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی ۲۰ ساله شوراها تصریح کرد: در این زمینه تلاش شد تعاملات خوبی بین قوا و دستگاه‌ها شکل بگیرد به طوری که در دو سال گذشته از ششمین دوره شورای عالی استان‌ها، ۱۳ وزیر در اجلاسیه شورای عالی حضور پیدا کردند و تقریباً با همه آنها تفاهم‌نامه امضا کردیم. 

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در راستای تعامل با قوا، جلساتی برگزار شد به طوری که رئیس جمهور در ۳ نوبت در اجلاسیه شورای عالی استان‌ها حضور پیدا کرد.

وی افزود: با ریاست مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی برگزار شد و اقدامات خوبی در راستای جایگاه شوراها در برنامه هفتم انجام شد. همچنین کار بزرگی در بخش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها صورت گرفت.

سروری با اشاره به تعامل صورت گرفته با قوه‌ قضائیه تصریح کرد: در این ارتباط نظام مسائل و موضوعات به قوه‌ قضائیه ارسال شده است و بنا بر آن قرار است کارگروه‌های شکل بگیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این دوره در مجلس به صورت ویژه به آن پرداخته شد و مانع از تصویب آن شد برمی‌گردد به اساسنامه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که اتفاق بسیار بزرگی بود.

وی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه گزارشات تخلفات، راه‌اندازی سامانه مصوبات شورا و راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی از اقدامات انجام شده هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: پیش از این دوره از شورای عالی استان‌ها بودجه این نهاد ۳۸ میلیارد تومان بود که از این رقم ۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافته بود که پیگیری و همراهی دولت بودجه شورای عالی استان‌ها به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی کافی نیست، ادامه داد: در استان‌های مختلف دبیرخانه شورای عالی استان‌ها فعال است که هر کدام ۴ الی ۵ نیرو دارد. همچنین سطح توقعات از شوراها بسیار بالاست و نیاز به بودجه بیشتری در شورای عالی استان‌ها است.

سروری در خصوص نظام پرداخت به شوراها گفت: هم‌اکنون یک عضو شورای عالی استان‌ها با ۴۰ ساعت کار حق جلسه ۶ تا ۷ میلیون تومانی را در ماه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دریافتی اعضای شورای روستا با احتساب ساعت کاری در ماه، به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در ماه می‌رسد که حتی به بسیاری از اعضا این رقم هم پرداخت نشده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تعداد طرح‌ها و لوایح در دو سال گذشته اظهار کرد: ۲۴ طرح توسط شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، از این تعداد ۲ تا ۳ طرح در دستور کار هیئت ریسه قرار گرفته است‌ همچنین ۵ طرح به دولت ارسال شده است که از این تعداد ۲ طرح به تصویب رسیده است.

سروری به ورود جدی شورای عالی استان‌ها به موضوع فرونشست‌ها گفت: برای نخستین بار با همکاری دولت و مجلس طرح فوریتی در خصوص فرونشست‌ها تهیه شده است.

وی افزود: در این دوره از شورای عالی استان‌ها در دو سال گذشته تلاش شد این نهاد از حالت تشریفاتی خارج شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تعداد نظام شورایی در کشور اضافه کرد: ۱۲۷ هزار نفر در قالب نهاد شوراها فعالیت دارند که میزان تخلفات در نظام شورایی نسبت به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها کمتر است به طوری که در سال ۱۴۰۰ از ۱۲۷ هزار عضو شورا، ۴۵۳ تخلف صورت گرفته است.

سروری دلیل تخلفات از سوی شورایی‌ها را عدم آموزش عنوان کرد و گفت: نیمی از تخلفات در شوراها به دلیل فقدان آموزش بوده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین در خصوص ساختمان شورای عالی در خیابان بخارست تصریح کرد: سال ۹۷ شهرداری وقت تهران ساختمان اشاره شده را براساس یک بازه زمانی ۴ سال در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار داد که زمان آن به اتمام رسیده است و شهرداری تهران طی نامه‌ای به برگردان این ساختمان اشاره کرده است.

وی افزود: با توجه به اتمام مهلت زمانی، شهرداری تهران مساعدتی کرده است و ۶ طبقه از ۸ طبقه را برای یک مدت ۶ ماه به شورای عالی استان‌ها داده است و در دو طبقه دیگر نیروهای شهرداری تهران مستقر شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/