مرکز پژوهش‌های شهرداری کرمان راه تصمیمات سلیقه ای را می‌بندد
مرکز پژوهش‌های شهرداری کرمان راه تصمیمات سلیقه ای را می‌بندد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، وحید خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شهرداری به منظور ترویج و تسهیل انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهرداری، کمک به کاهش آزمون و خطا در تصمیم گیری‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی و دانش روز راه اندازی شده است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

وحید خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شهرداری به منظور ترویج و تسهیل انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهرداری، کمک به کاهش آزمون و خطا در تصمیم گیری‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی و دانش روز راه اندازی شده است.

وی بیان راهکارهای نوین و ابتکاری در مرکز را برای مواجهه با چالش‌های شهری مهم دانست و افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری کرمان می‌تواند به درک بهتر مشکلات شهری و اتخاذ تصمیمات مطلوب در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان ادامه داد: همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور استفاده از منابع علمی و تحقیقاتی بروز و ارتقا سطح دانش و کیفیت خدمات شهرداری در برنامه مرکز پژوهش‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات این مرکز به رضایتمندی شهروندان منجر خواهد شد، گفت: تحقیقات مرکز پژوهش‌ها هدفمند و کاربردی براساس نیازها و چالش‌های مطرح شده انجام می‌شود و می‌تواند در فرآیند برنامه‌ریزی‌های شهرداری نقش مؤثری ایفا کند.

خطیبی از تشکیل هفت کارگروه تخصصی ذیل این مرکز خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها با حضور اساتید دانشگاه و همکاران با تجربه شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمات شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و امور زیر بنایی، سرمایه گذاری، اقتصاد و بودجه، بهره‌وری و تحول سازمانی، بحران و پدافند غیر عامل آغاز به کار کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان تصریح کرد: تهیه طرح‌های جامع، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، تدوین دستورالعمل‌ها و نظام نامه‌ها، استفاده از سیستم‌ها و نرم افزارهای مدیریتی، نظر سنجی‌ها و نیازسنجی‌ها می‌تواند به تدریج این اشکالات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها، مقالات و نتایج پژوهش‌های مرکز می‌تواند به عنوان منبع اطلاع‌رسانی برای ارائه داده‌ها و اطلاعات پیرامون وضعیت شهرداری و مسائل شهری به عموم مردم و رسانه‌ها ارائه شود، خواستار همراهی و همکاری شهروندان با این مجموعه شد.

خطیبی با دعوت از شهروندان دلسوز و خلاق، پژوهشگران، مؤسسات نوآور و شرکت‌ها برای رصد مشکلات شهری و همکاری در رفع معضلات، خاطرنشان کرد: خلاقیت و طرح‌های نوآورانه و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و پیشنهادات شهروندان می‌تواند به حل مسائل شهری کمک کند.