متمم پیشنهادی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید
متمم پیشنهادی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، پیشنهاد متمم و تکمیلی نرخ سرویس مدارس سال تحصیلی جدید مصوب کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس متشکل از نماینده آموزش و پرورش، نماینده شهرداری و نماینده اولیا پس از بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید. به گزارش شهریار، نامه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

پیشنهاد متمم و تکمیلی نرخ سرویس مدارس سال تحصیلی جدید مصوب کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس متشکل از نماینده آموزش و پرورش، نماینده شهرداری و نماینده اولیا پس از بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

به گزارش شهریار، نامه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در خصوص پیشنهاد متمم و تکمیلی نرخ سرویس مدارس سال تحصیلی جدید صبح امروز در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بررسی و با لحاظ الزاماتی مبنی بر نظارت از سوی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: اگر در کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس، نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش، اولیا و شرکت‌های حمل و نقل توافقی انجام دهند، ما آن را قبول می‌کنیم.

شهرام دبیری افزود: نباید اجازه دهیم رانندگان خودکار قیمت تعیین کنند و در کنار آن تعیین نرخ میدانی را نیز قبول نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه این کمیسیون در این خصوص مصوبه‌ای نداشت، گفت: مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر برای تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس باید در صحن علنی شورای اسلامی مطرح و در صورت موافقت اصلاح شود.

روح‌الله رشیدی افزود: مفهومی به نام نرخ میدانی را به رسمیت نمی‌شناسیم و شهرداری باید از امضای هر نوع صورتجلسه که لفظ نرخ میدانی دارد، پرهیز کند.

رئیس کمیسوین تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر نیز در این ارتباط گفت: بعد ازمصوبه قبلی شورای اسلامی شهر دادستانی و فرمانداری شهرستان به این موضوع ورود کردند و مقرر شد نرخ میدانی مبنای قیمت گذاری نباشد.

روح‌الله دهقان‌نژاد افزود: در حال حاضر شرکت‌ های حمل و نقل، دانش آموزان و مدارس بلاتکلیف مانده‌اند و از طرف سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیگیر این موضوع هستند که قیمت‌ها به واقعیت نزدیک باشد.

وی ادامه داد: مصوبه امسال، مبنای قیمت‌گذاری سال بعد خواهد بود و امیدواریم هم شورای اسلامی شهر و ماده ۱۸ در تعیین نرخ منطقی عمل کنند.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پروش استان نیز در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اظهار کرد: می‌خواهیم موضوع سرویس مدارس را ضابطه‌مند کرده  و در چارچوب قانون تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: موضوع سرویس مدارس، موضوعی فرابخشی وظیفه آموزش و پرورش است ولی قانون دیگر نهادها مخصوصا شهرداری را ملزم به ورود جدید این حوزه کرده است که ضرورت دارد قبل از آغاز سال تحصیلی جدید تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در مورد تعیین کرایه سرویس مدارس در ماده ۱۸، قانونگذار هم توان مالی شهروندان و هم شرایط سرویس‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل را در نظر گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز در این رابطه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات سال گذشته در حوزه سرویس مدارس پیش نیاید، باید نگاه واقع‌بینانه‌ و نرخ ثابتی داشته باشیم.

یاسین بجانی افزود: نگاه ما باید به این موضوع منطقی باشد و  دادستان تبریز نیز بر اجرایی شدن نرخ مصوب شورا تأکید دارند.

 وی اضافه کرد: بیشترین مشکل ما در مدارس دولتی و مینی‌بوس‌های فعال در این مدارس است که لازم است یک بسته حمایتی نیز برای آنها تعریف کنیم.

بجانی تأکید کرد: تلاش کنیم با رأی به پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس، بحث نرخ میدانی کلا جمع‌آوری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول برگی نیز در این  رابطه گفت: دو سوم نرخ شهریه‌ای که مدارس اخذ می‌کنند به رانندگان می‌رسد و یک سوم آن به حساب آموزش و پروش واریز می‌شود.

وی افزود: پیگیری  یک سوم نرخ شهریه مدارس بودیم که گفتند برای بیمه‌ هزینه می‌شود، در حالی که بیمه‌نامه‌ای ارائه نشده است.

در نهایت پس از بحث و بررسی نامه مدیرکل آموزش و پرورش استان مبنی بر پیشنهاد متمم و تکمیلی نرخ سرویس مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳  با هفت رأی موافق شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.