لزوم پیوستگی محور فرهنگی و گردشگری اصفهان/احیای بافت تاریخی نیازمند همدلی است
لزوم پیوستگی محور فرهنگی و گردشگری اصفهان/احیای بافت تاریخی نیازمند همدلی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جعفری امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های تجربه شهر با موضوع پروژه پیاده راه‌سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: شهر اصفهان دارای استخوان‌بندی قوی است و محور فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن عمود بر محور طبیعی، زاینده‌رود و پل‌های تاریخی است. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جعفری امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های تجربه شهر با موضوع پروژه پیاده راه‌سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: شهر اصفهان دارای استخوان‌بندی قوی است و محور فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن عمود بر محور طبیعی، زاینده‌رود و پل‌های تاریخی است.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی همچون پروژه پیاده راه‌سازی چهارباغ، بین‌بخشی است، در سال اجرای این پروژه تلاش کردم تا این پروژه بین‌بخشی را در دستور مدیریت شهر قرار دهم.

مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی محور چهارباغ آرزوی ۴۰ ساله شهر بود که اجرایی شد، ادامه داد: زمانی پروژه پیاده‌راه‌سازی را آغاز کردیم که با پرونده جهان نما و حذف میدان امام خمینی (ره) از یونسکو مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: احیای بافت تاریخی نیازمند همدلی است، هر چند طرح‌های آن موجود و مطالعات آن نیز انجام شده است.

جعفری ادامه داد: گاهی به دنبال بعضی اتفاقات، تردیدهایی شکل می‌گیرد که چهارراه به حالت اولیه بازگردد، اما مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد تا این موضوع منتفی شود، قطعاً باید بدانیم این موضوع برگشت ناپذیر است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان ۵۰۰ هکتار محور تاریخی و فرهنگی دارد، افزود: چهار اثر در این محور ثبت جهانی شده است و ۴۰۰ اثر در این محور ثبت ملی دارد.

مدیرعامل اسبق سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: امکان فراهم کردن ۲۳ کیلومتر پیاده‌راه‌سازی در این کلان‌شهر وجود دارد، اما هنوز پیوستگی در محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری وجود ندارد که باید آن را تحقق ببخشیم.

وی تصریح کرد: نیاز است محور تاریخی فرهنگی اصفهان را به عنوان یک کلان پروژه تعریف کنیم، مدیریت شهر آن را به صورت ویژه دنبال کند.
جعفری گفت: پیرامون بافت تاریخی اصفهان مشکلات عدیده ای وجود دارد، حتی مدیران شهری نیز این موضوع را قبول دارند، البته کارگروه بافت تاریخی تشکیل شده و توجه خوبی به آن شده است اما کافی نیست.