قرارداد پیمانکار خاطی جنجال سگ‌ها لغو شد
قرارداد پیمانکار خاطی جنجال سگ‌ها لغو شد
جلسه‌ی علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا و شهردار تبریز برگزار شد.

به گزارش آرمانشهر شهرام دبیری – رئیس شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به حواشی ایجادشده درباره برخورد با حیوانات بلاصاحب شهری، گفت: ما این موضوع را محکوم می‌کنیم و انتظار دارم که با عوامل خاطی در این قضیه به صورت قاطع برخورد شود.

وی با بیان این‌که جمع آوری و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب با مشارکت مردم و تشکل‌های غیردولتی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر تبریز است، افزود: اگر شاهدیم که پیمانکاری چنین خطایی در برخورد با حیوانات انجام داده است، باید با آن پیمانکار قطع رابطه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز روابط عمومی، این روز را به کارکنان روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز تبریک گفت و یادآور شد: ضرورت دارد که روابط عمومی‌ها در انعکاس عملکرد مجموعه مدیریت شهری به شهروندان کوشاتر باشند.

خلاء مدیریت جامع شهری در تبریز بسیار مشهود است/ همواره بر رعایت حقوق حیوانات در تبریز تاکید داشته ایم

عبداله تقی پور – رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز در ادامه گفت: کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه محیط زیست اقدامات و دیدگاه هایی داشته که همواره خلاء مدیریت جامع شهری در تبریز  مشهود است؛ حیوانات شهری فقط سگ‌ها نیستند باید پرسیده شود کلاغ ها و لک لک های تبریز کجا رفته اند.

 وی با تاکید بر این‌که همواره بر زنده گیری و عقیم سازی مناسب سگ های بلاصاحب تاکید داشتیم، گفت: حامیان حیوانات باید به صورت نظام مند و ثبت شده در فرمانداری فعالیت کنند، اما حامیان حیوانات به صورت خودجوش اقداماتی می کنند.

تقی پور افزود: با توجه به دهه‌های گذشته و برخورد ها با حیوانات شهری، امروز خلاء آموزش شهروندی در این زمینه دیده می‌شود.

وی گفت: یکی از کارشناسان می گفت در فصل زمستان به حیوانات شهری غذا داده می‌شود و این برخلاف رویه طبیعت است باعث افزایش زاد و ولد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارکرد: باید مسائل شرعی، اجتماعی، و اخلاقی از یک دیگر تفکیک شود و شهرداری باید این موضوعات را تبیین کند.

وی افزود: استراتژی مدیریت حیوانات شهری که دکتر نیکو خصلت زحمات بسیاری برای آن کشیده اند  تاکید دارد که باید به صورت استاندارد حیوانات شهری را مدیریت کنیم و تمام حیوانات شهری را مدیریت کنیم و اتفاقات اخیر را محکوم می‌کنیم و همواره بر رعایت حقوق حیوانات در تبریز تاکید داشته ایم.

باید از اقدامات شهرداری و شورای شهر در حوزه محیط زیست تقدیر می شد

سعید نیکو خصلت -دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: در روزهای گذشته به صورت مداوم با مدیران شهرداری و فعالان حقوق حیوانات در ارتباط بودم امروز باید از اقدامات شهرداری و شورای شهر در حوزه محیط زیست تقدیر می شد.

وی افزود:  طرحی مطالعه‌ای برای شمارش نژاد، بهداشت، میزان افزایش و کاهش و سایر آمار لازم در خصوص سگ ها را از شهرداری می‌خواستیم، ‌بارها این موضوع را از نهاد ها و ارگان ها پیگیری کردیم که با دلیل تازگی موضوع طول کشیده است.

وی تاکید کرد: ایجاد پناهگاه نباید به گونه ای باشد که از سایر شهر ها سگ‌ها را به تبریز ارسال کنند.

وی اظهار کرد: باید مرکز مدیریت واحد حیوانات شهری برای مدیریت تمام‌حیوانات ایجاد شود که با رویکرد محیط زیستی این موضوع را مدیریت کند.

وی تاکید کرد:  از شهرداری می‌خواهیم گزارشی از این موضوع ارائه کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز افزود: گزارش دقیق از اتفاق اخیر باید ارائه شود، اینجا دادگاه نیست اما مردم و نمایندگانشان در شورا باید توضیحات شفاف را بشنوند. رویکردهای آتی شهرداری باشد مشخص شود.

نیکوخصلت با بیان اینکه خروجی این هزینه ها باید مشخص شود، اضافه کرد: از تهران و ارومیه شخصیت‌های بسیار بزرگی تماس گرفته اند که این اتفاق در شان تبریز نیست، خودمان با دست خودمان به آبروی تبریز لطمه زدیم که باید این موضوع پیگیری شود.

پیمانکار خاطی لغو قرارداد شد/عذرخواهی شهردار از شهروندان تبریزی بابت جنجال سگ‌ها

‌ایرج شهین باهر – شهردار تبریز  نیز در ادامه،  گفت: هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه در مورد جمع آوری غیرمرسوم سگ‌های بلاصاحب صادر نشده و با افرادی که این کار را به شکل غلط پیش برده‌اند، برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که حامی حیوانات بوده‌ام و اغلب تشکل‌های غیردولتی فعال در این زمینه نیز بنده را می‌شناسند، از اولین روز مسئولیت در شهرداری تبریز رویه‌های مرسوم نادرست را جمع آوری کرده ایم.

وی افزود: ما حتی زنده‌ گیری با طناب را نیز جمع آوری کردیم و از آخرین روش جمع آوری در دنیا که بیهوشی است و هزینه بالایی دارد، استفاده می کنیم تا این حیوانات کم‌ترین آسیب و اذیت ببینند.

شهردار تبریز گفت: دستور داده ایم با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع آوری سگ ها از طریق روش های غیر مرسوم داشت، شدیدا برخورد و قطع همکاری شود.

وی افزود: درباره حیوانات و مشخصا سگ های بلاصاحب، چندین دیدگاه وجود دارد. بخشی از شهروندان معتقدند حیوانات بی آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند اما بخش دیگری از مردم ترس از حضور حیوانات در سطح شهر دارند و طی تماس‌هایی با ما و سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که شهرداری به ویژه اقدام به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب کنند. 

ایرج شهین باهر بیان کرد: در کنار این موضوع برخی افراد نیز  از احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند، با پیمانکار قبلی قرارداد داشتیم و وی برای قرارداد جدید درخواست مالی هشت برابری داشت که تامین آن خارج از توان شهرداری است و برای قرارداد قبلی نیز در بازرسی پاسخگو بودیم،  حتی شنیدم این افراد از خارج از کشور نیز کمک‌های مالی دریافت می‌کنند. 

وی گفت: در هر حال ما نیز از این موضوع و نحوه برخورد ناراحت هستیم و قطعا با افرادی که این موضوع را به شکل غلط پیش برده‌اند برخورد می‌شود، اما مطمئن باشید هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های آن در این مورد داده نشده است. 

شهردار تبریز گفت: در این خصوص نشستی که اخیرا با تشکل‌های غیردولتی داشتیم، مقرر شد مکانی برای نگهداری این حیوانات شهری احداث شود و از تجربیات این تشکل‌ها نیز استفاده کنیم.

وی در پایان از شهروندان تبریزی بابت رفتار پیمانکار جمع آوری سگ های بلاصاحب عذرخواهی کرد..

رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت واحد ماشین آلات شهرداری تبریز

در ادامه از سامانه هوشمند مدیریت واحد ماشین آلات شهرداری تبریز با هدف شفاف سازی رونمایی شد.

 فرج قلیزاده – رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در دوره فعلی شورای شهر تبریز قدم های مهم و بزرگی برای ساختارسازی در شهرداری برداشته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند ماشین آلات شهرداری تبریز، گفت: در حوزه ساختارسازی در چهار سال گذشته قدم های بزرگی در بدنه شهرداری تبریز برداشته شده است.

وی ادامه داد: شهرداری و شخص شهردار تبریز در حوزه ایجاد شفافیت و ساختارسازی با شورای اسلامی شهر تبریز همکاری و همدلی ویژه‌ای داشتند.

قلیزاده اعلام کرد: مجموعه شهرداری تبریز هزار و ۳۰۰دستگاه ماشین آلات در اختیار دارد که ارزش ریالی آن ۱۲۰هزارمیلیاردریال است.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، پیش از راه اندازی سامانه شفافیت، خرید، نگهداری، به کارگیری و هزینه کرد ماشین آلات به صورت جزیره ای و پراکنده انجام می شد.

وی راه اندازی سامانه شفافیت ماشین آلات را در نوع خود و در بین کلانشهرها بی نظیر عنوان کرد.

بررسی تجویز واگذاری و صلح تیم باشگاه ماشین سازی

لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز و اجرای قرارداد واگذاری و صلح تیم باشگاه ماشین سازی به شرکت توسعه و سرمایه گذاری دریک و شهرداری تبریز بررسی شد.

  شهرام دبیری- رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه، گفت: ماشین سازی به عنوان قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز که هویت تبریز است شاید در اختیار بخش خصوصی باشد اما بخش خصوصی نیز برای این تیم هزینه نمی کند و ما باید از هویت فوتبال تبریز حمایت کنیم چرا که شهروندان تبریز علاقه خاصی به این تیم دارند.

سعید نیکو خصلت – دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: ۱۱۳ سال قبل منچستر یونایتد در اختیار راه آهن انگلیس بوده است و ۱۱۳ سال قبل آن را به مردم فروخته اند و این تیم یک بنگاه اقتصادی است و می‌توانند با فروش پیراهن یک بازیکن هزینه قرار داد آن را تامین کنند.

وی افزود: بخش خصوصی در ایران اما وقتی وارد ورزش می‌شود فقط هزینه می‌کند و درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه باشگاه های ورزشی ما باید به مردم داده شود و مردم هیات مدیره را انتخاب کنند، اظهار کرد: دارایی ها و اموال باشگاه به صورت سیستمی مدیریت می‌شود، در واقع پایه  اقدامات ما اشتباه است و این معضل ساده را به فرایند سیاسی تبدیل می‌کنند و نمی‌توانیم تیم را به مردم انتقال دهیم.

نیکوخصلت تصریح کرد: سال هاست که تیم پرسپولیس و استقلال را می‌خواهند به بخش خصوصی واگذار کنند.

محمد حسن اسوتچی – عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: چه عجب از کمک های دولتی برای مدیریت ماشین‌سازی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: دولت کلان شهرها را به حال خود رها کرده و هزینه ای نمی‌کند و تبعات آن دامن گیر شهر ها بوده است.

اسوتچی اظهار کرد: رای داده شده مشکل شکلی دارد و در دادگاه به صورت موشکافانه باید موضوع بررسی شود.

عبداله تقی‌پور  – عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز اضافه کرد: دلیل موافقت بنده به این دلیل است که باشگاه ماشین سازی شناسنامه فوتبال آذربایجان است.

وی افزود: نمایندگان و استاندار باید در حمایت از ورزش آذربایجان اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه جبران مافات قرارداد ویلموتس از بیت المال خواهد بود گفت: وقایعی که در دربی اخیر رخ داد برای کودکان بد آموزی دارد و بد اخلاقی ها گسترش می‌یابد.

تقی پور تصریح کرد: اگر ورزش ما با رویکرد اخلاق نباشد سرمایه های مادی و معنوی خود را باخته‌ایم اگر اخلاق اولویت نباشد خشونت بازی دربی پایتخت را شاهد خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: اگر برای ورزش های انفرادی هزینه کنیم بهتر نتیجه خواهیم گرفت تا به  ورزش‌هایی که اخلاق در آن رعایت نمی شود.

اعضای شورای شهر با پرداخت ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به باشگاه ماشین سازی تبریز موافقت کردند.

در ادامه بررسی لوایح شهرداری تبریز لایحه در خصوص اعمال مساعدت مالی به شهرداری سی سخت بررسی شده و اعضای شورای شهر با کمک ۱۵۰ میلیون تومانی شهرداری تبریز به شهرداری سیسخت برای بازسازی این شهر حادثه دیده از زلزله موافقت کردند.

طرح اعضای شورا نیز در خصوص بهره مندی اعضای شورا از حق مشاوره و انتخاب وکیل از جانب تیم حقوقی شورای شهر بررسی شد.

همچنین لایحه شهرداری تبریز در خصوص اساسنامه شرکت توسعه و حفاظت پارک بزرگ تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

دوره پنجم پاک‌ترین دوره شورا است

محرم محمد زاد – عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر خود، گفت: افرادی که کاندیدا شده‌اند به نحوی شورای پنجم را تخریب می‌کنند که انگار هیچ کاری نکردیم اما فقط کلی بدهی دوره قبل را پرداخت کردیم و با قاطعیت می‌گویم که این دوره جزو پاک ترین دوره‌های شورا بوده است.

وی افزود: تعرفه های عوارض محلی امسال بسیار افزایش یافته و شهروندان گلایه مند هستند.

محمدزاده تصریح کرد: در منطقه آخماقیه مشکلاتی وجود دارد. مشکل آسفالت و دیوارکشی از این دست از مشکلات است که می‌خواهیم شهرداری منطقه هفت این موضوع را پیگیری کنند.

محمدزاده تاکید کرد: سال هاست موضوع پل کرکج را پیگیر هستم و در بودجه امسال نیز آمده است که تسریع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در شهر قم  آیین نامه استخدامی شهرداری قم به نحوی تغییر پیدا کرده که کارمندان شاغل می توانند در بودجه سال ۱۴۰۰ به کارمعین تبدیل شوند لازم است شهرداری تبریز هم اقداماتی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در پارک ائل گلی پارک کودکان ‌اوتیسم وجود دارد که محل بازی آنها نیاز به مناسب سازی دارد که لازم‌است توجه شود.