لزوم تامین بودجه برای توسعه بیمارستان اردل
لزوم تامین بودجه برای توسعه بیمارستان اردل
موسی طهماسبی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) اظهار کرد: این طرح با مشکل نبود اعتبار مواجه است که امیدواریم با درایت مسئولان رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، موسی طهماسبی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام رضا (ع) اظهار کرد: این طرح با مشکل نبود اعتبار مواجه است که امیدواریم با درایت مسئولان رفع شود.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بیمارستان اردل افزود: کمبود پزشک متخصص از دیگر مسائل این بیمارستان است؛ انتظار داریم مشکل سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام رضا (ع) نیز حل شود، نبود فضای مناسب نیز از دیگر مشکلات این بیمارستان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهمترین مسائل در کشاورزی استان است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در زمینه رعایت الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

وی اظهار کرد: پیرو تصمیم‌های گرفته شده از سوی مسئولان برای جبران خسارت ترکیدگی لوله نفت مارون، می‌طلبد دستگاه‌هایی همچون سازمان جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، آب منطقه‌ای و راهداری پیگیری لازم را به‌منظور دریافت این خسارات برای هزینه در منطقه میانکوه برای محرومیت‌زدایی مردم داشته باشند.

طهماسبی با بیان اینکه در سیستم آموزشی برای کودکان مناطق محروم این شهر باید تربیت نیروهای متخصص انجام شود، گفت: این نیروها باید برای آموزش در مناطق محروم پس از پایان دانشگاه فرهنگیان یا آزمون استخدامی به منطقه هدف اعزام شوند.

وی با اشاره به لزوم سرکشی مدیران از مدارس خاطرنشان کرد: آنچه کیفیت آموزش‌ها را کاهش می‌دهد، استفاده از دبیران غیرتخصصی در بعضی پایه‌ها است، به‌طوری که گاهی یک دبیر، هفت یا هشت درس را تدریس می‌کند، در حالی که اگر آزمون یکی از آن دروس را از همان معلم بگیرید، نمره قبولی کسب نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل اجرای شبکه برق کشاورزی از ناغان تا اردل، بهشت‌آباد، ده‌کهنه، دوازده امام، سرچاه، چلو، کاوند و ریگ را خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری وظیفه دارد طرحی مشترک برای تأمین آب شرب شهرهای اردل و کاج تهیه کند، پیشنهاد می‌شود برای این منظور از سرچشمه رستم‌آباد و باغ رستم استفاده شود، چراکه اضافه پمپاژ این سرچشمه‌ها مربوط به شهرک هزار خانواری حاشیه شهر اردل بوده و افق ۲۰ ساله آن نیز تدوین شده است.

  • نویسنده : مجتبی سلگی
  • منبع خبر : پایگاه خبری آرمانشهر خبر