لایحه خرید پسماند خشک از مدارس به تصویب شورای شهر تبریز رسید
لایحه خرید پسماند خشک از مدارس به تصویب شورای شهر تبریز رسید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز اجرای طرح جمع آوری پسماند شهری (خشک و خشکاله) به صورت تفکیک از مبدا از مدارس شهر با ۳۰ درصد مازاد از مبلغ پایه کمیته نرخ گذاری توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسید. به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز صبح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز اجرای طرح جمع آوری پسماند شهری (خشک و خشکاله) به صورت تفکیک از مبدا از مدارس شهر با ۳۰ درصد مازاد از مبلغ پایه کمیته نرخ گذاری توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز در یکصد و شصت و دومین جلسه این شورا با لحاظ مصوبات کمیسیون های برنامه و بودجه و محیط زیست و خدمات شهری به اتفاق آرا به این لایحه رای مثبت دادند.  

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در این جلسه گفت: این طرح با هدف فرهنگ سازی در خصوص تفکیک پسماند در مدارس اجرا خواهد شد که علاوه بر مدارس دیگر مراکز آموزشی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و… نیز در این طرح سهیم خواهند بود.

حبیبه هراتی با اشاره به تفاهم نامه مشترک بین این سازمان و اداره کل آموزش و پرورش استان جهت اجرای این طرح، افزود: بر اساس این تفاهم نامه، آموزش و پرورش نحوه اجرای طرح را بیان می‌کند. موضوع مهم در اجرای این طرح یادگیری و نهادینه سازی فرهنگ تفکیک زباله بین دانش آموزان است.

وی با اشاره به جزئیات این طرح تصریح کرد: طبق فراخوانی ارائه شده، سه شرکت دارای مجوز اعلام حضور کرده و برای فعالیت اعلام آمادگی کرده‌اند. در این شیوه نامه جدید، شرکت استارتاپ با حضور در درب منازل اقدام به جمع آوری پسماند خواهد کرد و ما نیز ابزاری برای سنجش واریز مبلغ به کیف پول شهروندان داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در خصوص این لایحه گفت: نرخ گذاری خرید پسماند تفکیک شده از سوی شهروندان توسط کمیته نرخ گذاری وزارت کشور در حوزه پسماند انجام می گیرد.

علی نوای باغبان افزود: بر اساس لایحه فوق، میزان ۳۰ درصد بیش از آن نرخ مصوب برای پسماندی که دانش‌آموزان به مدارس خواهند آورد، پرداخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شد این مبلغ از محل بودجه فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند به مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شود.