طرح بدنه سازی جاده سنتو در مرحله پایانی است/ ارتقای کیفی سیما و منظر ورودی غرب تبریز
طرح بدنه سازی جاده سنتو در مرحله پایانی است/ ارتقای کیفی سیما و منظر ورودی غرب تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: مطالعات طرح بدنه سازی غرب تبریز (جاده سنتو) در مرحله پایانی بوده و امیدواریم با تکمیل آن، به زودی شاهد ارتقای کیفی سیما و منظر ورودی شهر و نیز رفع بلاتکلیفی مالکان این محدوده و تسریع مراحل استصوابی آن باشیم. به گزارش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: مطالعات طرح بدنه سازی غرب تبریز (جاده سنتو) در مرحله پایانی بوده و امیدواریم با تکمیل آن، به زودی شاهد ارتقای کیفی سیما و منظر ورودی شهر و نیز رفع بلاتکلیفی مالکان این محدوده و تسریع مراحل استصوابی آن باشیم.

به گزارش شهریار، محمد عزتی در نشست بررسی نهایی مطالعات بدنه سازی غرب تبریز (جاده سنتو) حدفاصل میدان راه‌آهن تا ورودی غرب تبریز با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه و لزوم بدنه سازی در آن، به عنوان یکی از محورهای اصلی و دروازه ورودی غرب تبریز گفت: بدنه غرب تبریز حدفاصل میدان راه آهن – سه راهی فرودگاه – ورودی شهرک صیاد شیرازی از جمله محورهای شریانی تکمیل کننده ساختار فضایی شهر تبریز با مقیاس عملکرد شهری بوده و از این رو لزوم بدنه سازی در آن اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: این محور در انتهای محدوده مسکونی قرار گرفته و شامل مجموعه های مسکونی پراکنده، تاسیسات زیربنایی، پایانه راه آهن، اراضی فرودگاه و مجموعه های کارگاهی کوچک و فشرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ادامه داد: به طور کلی مسئله اساسی این طرح فائق آمدن بر اثرات منفی و نامطلوب محیطی ناشی از کاربری های متنوع و پراکنده در حوزه مداخله مستقیم می باشد به گونه ای که بتوان شرایط محیطی مناسبی را برای افراد ساکن و رهگذر فراهم آورد.

این جلسه با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، شهردار منطقه ۶، مشاور طرح، نمایندگان شهرداری منطقه و کارشناسان ستادی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز برگزار شد.