ضرورت جایگزینی منابع درآمدی شهرداری با بهره مندی از توان علمی مرکز پژوهش های شورا
ضرورت جایگزینی منابع درآمدی شهرداری با بهره مندی از توان علمی مرکز پژوهش های شورا

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز بر ضرورت جایگزینی منابع درآمدی شهرداری با بهره مندی از توان علمی مرکز پژوهش های شورا تاکید کرد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر گفت: باتوجه به محدود شدن منابع درآمدی شهرداری، مرکز پژوهش های شورای اسلامی می […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز بر ضرورت جایگزینی منابع درآمدی شهرداری با بهره مندی از توان علمی مرکز پژوهش های شورا تاکید کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جلسه هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر گفت: باتوجه به محدود شدن منابع درآمدی شهرداری، مرکز پژوهش های شورای اسلامی می تواند با تحقیقات علمی، راهکار های کاربردی برای جایگزین منابع درآمدی، معرفی کند.

وی با اشاره به برگزاری بخش علمی همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ در ۱۵ آبان با استفاده از توان علمی دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: مقالات علمی ارسالی به همایش، توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر بررسی شده و ضرورت دارد شالوده آن در شان تبریز برای  ارائه در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، آماده سازی شود.

یعقوب هوشیار ادامه داد: مرکز پژوهش ها می تواند ظرفیت های درآمدی جایگزین برای شهرداری را مورد موشکافی قرار داده و سوژه مطالعات خود قرار دهد تا ظرفیت های نهفته شناسایی و راهکارهای علمی معرفی شود.

وی با بیان اینکه می توان اقدامات مطلوبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام داد، تصریح کرد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر با افزایش مطالعات خود در حوزه اجتماعی، می تواند موجب اثرگذاری مدیریت شهری در عمل به مسئولیت اجتماعی را فراهم کند.

رئیس هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر «تصمیم گیری» است به طوری که تصمیم‌های اتخاذ شده در شورا باید بر اساس داده‌های علمی و تخصصی باشد.

شهرام دبیری اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های اندک مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، فعالیت‌های این مرکز چندین برابر دیگر اقدامات انجام یافته ارزش دارد.

دبیری افزود: این مرکز می‌تواند بازوی علمی شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد و بر اساس اطلاعات و داده‌های تخصصی استخراج شده از این مرکز عمل کنیم.

او با تاکید بر اهمیت کاربری بودن پژوهش‌های انجام یافته توسط این مرکز گفت: کاربردی بودن این تحقیقات بسیار حائز اهمیت است به طوری که هدف تنها حمایت از طرح های پژوهشی نیست و فراتر از آن در پی یافتن راهکارهایی برای مشکلاتمان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین تصریح کرد: همکاری با شرکت های دانش بنیان می تواند در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار گیرد. به طور مثال می‌توان همایشی برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار کرده و نیازهای شهری و مشکلات شهری در این همایش اعلام شود تا ایده های مرتبط در این فرایند ارائه شوند.