سایت زباله شهرداری ارومیه تهدید جدی برای آب‌های زیرزمینی است
سایت زباله شهرداری ارومیه تهدید جدی برای آب‌های زیرزمینی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش، لایروبی و پوشش کانال‌ها و جوب‌ها باید به طور جدی از سوی مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انجام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش، لایروبی و پوشش کانال‌ها و جوب‌ها باید به طور جدی از سوی مدیریت پسماند شهرداری ارومیه انجام گیرد تا نعمت الهی به بحران تبدیل نشود.

وی افزود: سال گذشته شاهد بروز مشکلات سرازیر شدن آب‌های سطحی به معابر شهری و نارضایتی شهروندان شدیم، از این رو امید می‌رود امسال با مدیریت یکپارچه درصدد رفع این موانع باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست خاطرنشان کرد: در فصل زمستان و اجرای عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی، استفاده از نمک‌پاشی در معابر شهری باعث خشک شدن و آسیب به درختان می‌شود و امید می‌رود امسال با استفاده از فناوری‌های نوین و تا حد ممکن کاهش استفاده از روش‌های قبلی، این مشکل رفع شود.

منافی اضافه کرد: موضوع اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بارها در شورا و کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته، اما اقدام اساسی در این راستا انجام نشده است.

وی ادامه داد: پیرو گزارش‌های رسیده، موضوع نفوذ شیرابه سایت زباله به آب‌های زیرزمینی، منابع زیست محیطی را در آینده دچار بحران خواهد کرد و سازمان مدیریت پسماند به طور جدی در جهت رفع آن اقدامات اساسی را انجام دهد.

منافی تاکید کرد: راه‌اندازی مخازن زباله تر و خشک در معابر اصلی و فرعی شهر ارومیه می‌تواند از لحاظ زیست محیطی برای مدیریت شهری مفید و مؤثر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه جمع‌آوری زباله‌های شهری و تفکیک زباله از سوی شهرداری انجام شود.

منافی افزود: امروز بسیاری از دکه‌های مطبوعاتی تبدیل به دکه‌های مواد غذایی شده است و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری باید در راستای یکسان‌سازی آن‌ها اقدام کند.