برقی‌سازی ناوگان فرسوده تهران به‌هر قیمتی باید انجام شود/ با اوضاع فعلی چاره‌ای جز واردات اتوبوس وجود ندارد
برقی‌سازی ناوگان فرسوده تهران به‌هر قیمتی باید انجام شود/ با اوضاع فعلی چاره‌ای جز واردات اتوبوس وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه در اواخر پاییز مجبور به مطرح کردن موضوع تکراری در رسانه‌ها هستیم و با کمال تاسف اتفاقی که مردم انتظار دارند، نمی‌افتد، یادآور شد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه در اواخر پاییز مجبور به مطرح کردن موضوع تکراری در رسانه‌ها هستیم و با کمال تاسف اتفاقی که مردم انتظار دارند، نمی‌افتد، یادآور شد: آلودگی هوا موضوعی نیست که بگوییم از آن اطلاعی نداشته‌ایم و راه حلی برای آن وجود ندارد و باید با آن بسازیم؛ راه حل‌های آلودگی هوا در دنیا تجربه شده و همه می‌دانیم این پدیده در ماه‌های پایانی پاییز به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده و طبق سیاهه آلودگی هوا، آلودگی قالب هوای تهران ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بوده‌اند که این ذرات محصول صنعت هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد این‌ ذرات به منابع متحرک اختصاص دارند و بیش از ۸۸ درصد آنها متعلق به منابع متحرک از جمله خودروها کامیون‌ها اتوبوس‌ها و موتورها هستند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی باید جایگزین موتورسیکلت‌های فعلی شوند، اظهار کرد: شهرداری نباید موتور خریداری و هدیه کند بلکه در کنار وزارت صمت باید تسهیل گر و مشوق باشد تا دارندگان موتورسیکلت به دنبال جایگزینی باشند.

وی افزود: باید تلاش کنیم خودروهای فرسوده به هر قیمتی از مدار خارج شوند و از سویی دیگر خودروهای برقی نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ هرچند پدیده‌ای جدید در دنیاست و باید نقاط قوت و ضعف آن سنجیده شود. اگر تمام خودروها هم برقی شود مسئله ترافیک و انباشتگی خودروها در خیابان‌ها رفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت تولید اتوبوس کند است و چاره ای نداریم جز اینکه از ظرفیت‌های قانونی پیش رو استفاده کنیم و محصولات خارجی را وارد کنیم، اظهار کرد: وضعیت امروز نیاز به تلاش جهادی دارد. باید بتوانیم از منابع به ویژه تولیدکنندگان خارجی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

تشکری هاشمی افزود: اگر تصمیمات درست و انقلابی صورت بگیرد امیدی برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد اما اگر سیاست های تشویقی وجود نداشته باشد زندگی در غبار ادامه خواهد داشت‌.

انتهای پیام/