دوره فعالیت کارگروه موضوع ماده دهم مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ تا پایان ۱۴۰۳ تمدید شد
دوره فعالیت کارگروه موضوع ماده دهم مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ تا پایان ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و ششمین جلسه شورا در جریان بررسی «طرح تمدید دوره فعالیت کارگروه موضوع ماده دهم (۱۰) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲» با بیان اینکه این مصوبه در شهرداری تهران اجرایی شده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و ششمین جلسه شورا در جریان بررسی «طرح تمدید دوره فعالیت کارگروه موضوع ماده دهم (۱۰) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲» با بیان اینکه این مصوبه در شهرداری تهران اجرایی شده و درخواست تمدید آن اعلام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرصتی تا پایان سال نداریم، تقاضا داریم که تا خردادماه سال ۱۴۰۳ پرونده ها در شهرداری تعیین تکلیف و اصل مصوبه اجرایی شود.

عباسی با بیان اینکه بنده در کمیسیون شهرسازی این لایحه را بررسی نخواهم کرد و هر کمیسیونی می خواهد بررسی کند، یادآور شد: این اقدام مثل دیگر کارهای شهرداری در حوزه شهرسازی است. اگر این ماجرا عقیم مانده به دلیل ضعف عملکرد است و اینکه در دقیقه ۹۰ برای تصویب، لایحه در چند برگه کاغذ تحویل داده شود، درست نیست. نه تنها در ارائه لایحه بلکه در اجرای آن نیز تأخیر صورت گرفته است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز با بیان اینکه در مورد مصوبه مربوط به منطقه ۲۲ بنده و آقای شربیانی در جلسات حضور یافتیم، یادآور شد: درخواست ما این است که معاونت شهرسازی گزارشات پرونده ها را به شورا ارسال کند تا بدانیم روال پرونده ها به کجا رسیده است. ما با اصل تمدید مصوبه موافقیم اما گزارش آن باید به قید فوریت به دست ما برسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه با اعلام اینکه ما این راه را داریم که طرح را تمدید کنیم اما معضلاتی وجود دارد که در صورت تمدید نیز تداوم خواهد یافت، یادآور شد: باید لایحه ای ارائه شود که بتوان معضلات را برطرف کرد. تأخیر در ارائه لایحه وجود داشته و باید به موقع تحویل داده می شد. اگر اعضا مخالف هستند می توان لایحه را در کمیسیون های مربوطه رسیدگی و پس از آن در صحن شورا ارائه کرد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با بیان اینکه بدون حل شدن مشکل لایحه قابل اجرا نخواهد بود، تصریح کرد: بنده با تمدید طرح موافق نیستم و باید لایحه و طرح مورد بررسی قرار بگیرد. اگر لایحه مشکلات را رفع کرده و کمیسیون برنامه و بودجه بتواند نظرات خود را پس از رفع مشکلات، اعلام کند، می توان برای آن تصمیم گرفت.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه لایحه با تأخیر ارسال شده و باید به موقع ارائه می شد، گفت: جلسه کمیسیون مشترک این طرح برگزار و تمام موارد بحث شد. معاون شهرسازی مواردی را اعلام کرد که باید برطرف شود چراکه تمدید طرح به تنهایی فایده ای ندارد؛ لذا مقرر شد موارد یک به یک بررسی و در لایحه ای مجزا ارائه شود. می توان جلسه ای مجزا برگزار و موارد را مجدداً بررسی کرد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تأکید بر اینکه برخی تعاونی ها با پیگیری های مکرر توانستند ۶ ماه مجوز بگیرند، یادآور شد: تمدید پروانه تعاونی ها تا پایان امسال به پایان می رسد و اگر قرار است تغییری رخ دهد بهتر است در این جلسه به نتیجه برسد.

وی همچنین تصریح کرد: می توان تنها تمدید طرح را تصویب کرد و بررسی ایرادات لایحه را به طور جداگانه بررسی کرد؛ چراکه در غیر این صورت تعاونی ها ناچار خواهند شد امور را از صفر آغاز کنند.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه کمیسیون های مشترک شورا از بهترین اعضا هستند اما بارها دیدیم که کمیسیون مشترک پیشنهاد مشخصی را با دو امضا ارائه کرده اما در صحن شورا توسط اعضای کمیسیون، طرح مورد خدشه قرار می گیرد، گفت: باید موضوعات در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت پیشنهادات ارائه شود. این اتفاق در شورای ششم زیاد رخ می دهد که کمیسیون های مشترک طرح هایی را ارائه می دهند اما خود به آن پایبند نیستند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم با بیان اینکه ما تمدید طرح را تصویب کردیم اما اشتباه این بود که توافقات صورت گرفته به رئیس کمیسیون شهرسازی که در جلسه بررسی طرح حضور نداشت، اعلام نشد، گفت: بر اساس آیین نامه شورا، باید یک فوریت لایحه ارائه و بررسی شود.

گفتنی است به پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مقرر شد تمدید طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ در جلسه امروز به تصویب برسد و لایحه با قید یک فوریت مصوب شود. جزئیات و رفع موانع آن نیز در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد که این پیشنهاد با حداکثر آراء تأیید شد.

انتهای پیام/