دلیل عدم تحقق ۱۰۰درصدی درآمد شهرداری در مهرماه مشکل پیش‌آمده برای دولت است
دلیل عدم تحقق ۱۰۰درصدی درآمد شهرداری در مهرماه مشکل پیش‌آمده برای دولت است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در دویست و سومین جلسه شورا با بیان اینکه در بخش درآمدی تا ۳۰ آبان ماه عملکرد شهرداری در منابع و درآمد ۹۶ درصد بود، اظهار کرد: در مهر، آبان و آذرماه مشکلی پیش آمد و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، علی خشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در دویست و سومین جلسه شورا با بیان اینکه در بخش درآمدی تا ۳۰ آبان ماه عملکرد شهرداری در منابع و درآمد ۹۶ درصد بود، اظهار کرد: در مهر، آبان و آذرماه مشکلی پیش آمد و ۲۰ همت از سهم شهرداری ها شامل ارزش افزوده کالای داخلی، گمرک، سوخت و شماره گذاری پرداخت نشد.

وی ادامه داد: ۱۶ همت از سوخت و شماره گذاری پرداخت نشده که ۱.۵ تا ۲ همت از رقم به شهرداری تهران اختصاص دارد. از محل گمرک ۵۰۰ میلیون تومان و ۱.۲ همت از محل ارزش افزوده کالای داخلی مربوط به تهران بوده است. به دلیل بدهی دولت به گندمکاران سهم شهرداری پرداخت نشد و اگر محقق می شد ۱۰۰ درصد درآمد مهرماه وصول می شد.

خشنود با بیان اینکه محیط زیست آلایندگی صنایع را اسفندماه پرداخت می کند اما آلایندگی اصناف را نمی تواند پرداخت کند، یادآور شد: شرکت های آلاینده این ارقام را پرداخت کردند اما پالایشگاه تهران رقم را در پایان سال می پردازد.

وی افزود: باید آیین نامه ای تنظیم شود و درجه آلایندگی خودروها مشخص باشد که پس از ۱۴ ماه وزارت صمت آن را ابلاغ نکرده است. مقرر شده شهرداری تهران وقتی ارقام را تسویه می کند، با پایین ترین درجه، رقم آلایندگی را وصول کند تا وزارت صمت مبالغ را مشخص کند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: در جرائم راهنمایی و رانندگی تفسیری بین خزانه داری و سازمان برنامه و بودجه وجود داشت که نیاز به تخصیص دارد البته دیوان محاسبات اعلام کرده است جرائم راهنمایی و رانندگی نیاز به مصوبه ندارد و وزارت کشور باید سهم شهرداری ها را پرداخت کند.

انتهای پیام/