خط B متروی قم به مطالعات مجدد نیاز دارد
خط B متروی قم به مطالعات مجدد نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال ۱۳۹۶، مقرر شد خطB مترو قم به طول ۲.۱۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال ۱۳۹۶، مقرر شد خطB مترو قم به طول ۲.۱۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود.

وی با اشاره به دلایل آغاز نشدن عملیات عمرانی این خط افزود: از آنجا که دولت وقت با وجود پروژه‌های نیمه‌کاره منوریل و خط A مترو قم با آغاز عملیات اجرایی خط B مترو قم موافق نبود، شهرداری قم نیز به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تأثیرپذیری خط B مترو از مسائل مهمی شامل الحاق محدوده ۵۶۰ هکتاری، توسعه احتمالی پروژه منوریل تا شهرک پردیسان یا توسعه در راستای خیابان امام خمینی (ره) و دیگر موارد، سال ۱۴۰۱ امکان‌سنجی مجدد خط B مترو قم توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت.

انگشت‌باف تصریح کرد: با طرح موضوع در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان قطار شهری، مقرر شد که با اخذ نظرات هر سه مشاور خط B مترو، منوریل و طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر قم، پیگیری لازم از مراجع بالا دستی در دستور کار قرار گیرد و پس از بررسی‌های آتی تعداد ایستگاه‌های شهرک پردیسان از سه به پنج و طول کل مسیر نیز از ۵.۱۵ کیلومتر به ۲۸ کیلومتر افزایش پیدا کند.