جمع‌آوری پسماند در شهر دچار اشکال است
جمع‌آوری پسماند در شهر دچار اشکال است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمپور، سه‌شنبه_ بیست‌وپنجم مهرماه_ در نطق پیش از دستور یکصد و سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک پیروزی دلیرمردان جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: این رژیم غاصب، کودک‌کشی به راه انداخته و ما هم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسمپور، سه‌شنبه_ بیست‌وپنجم مهرماه_ در نطق پیش از دستور یکصد و سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک پیروزی دلیرمردان جبهه مقاومت در مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: این رژیم غاصب، کودک‌کشی به راه انداخته و ما هم ذیل منویات مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت و حمله وحشیانه، همدردی و همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه اعلام می‌کنیم.

وی به دو تذکر خود در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله‌ها و ساماندهی ورودی‌های شهر اشاره و خطاب به شهردار تصریح کرد: پاسخ این دو تذکر پس از دو ماه و اندی در ماه جاری اعلام وصول شد که این خود جای سوال دارد که نوشتن این پاسخ، این مقدار در شهرداری زمان می‌برد.

عضو شورای شهر کرج اذعان کرد: این موارد جز دغدغه‌های همه اعضای شورای شهر است و حتی وارد خطبه‌های نماز جمعه کرج نیز شد.

وی بیان کرد: در پاسخ این تذکرات که شهردار در قالب نامه‌ای اعلام کرده که جمع‌آوری پسماند شهری به صورت روزانه و مستمر توسط عوامل و پیمانکاران حوزه خدمات شهری در حال انجام است.

قاسم پور ادامه داد: همچنین آمده که جمع‌آوری روزانه حدود ۷۵۰ تن پسماند گویای حجم عملیات انجام شده است و وجود سبد یا مخزن ذخیره پسماند این حق را برای شهروندان ایجاد می‌کند که در هر ساعتی از شبانه روز نسبت به خارج کردن پسماند از منازل خود اقدام کنند، حال آنکه مدیریت شهری ظرفیت یک مرتبه جمع‌آوری در معابر فرعی و دو مرتبه جمع‌آوری در معابر اصلی را در نظر گرفته و افزایش این مراحل قطعاً غیر قابل توجیه است.

وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این نامه نیز آمده که بهبود فرهنگ شهرنشینی در بخش تنظیف شهر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها و دوایر است که در این راستا حوزه معاونت خدمات شهری در قراردادهای جدید نسبت به آموزش شهروندی با حساسیت بیشتری اقدام کرده و با ایجاد ظرفیت قراردادی در تعهدات پیمانکار در نظر دارد آموزش شهروندی را آغاز و به حول و قوه الهی در راستای بهبود وضعیت و رعایت نظافت شهر توسط شهروندان اقدام کند.

قاسمپور اذعان کرد: دو سال است که اعضای شورا در حال تذکر دادن به شهرداری در این زمینه چه در زمان شهردار سابق و چه در زمان شهردار فعلی هستند. این نوع پاسخ دادن که ما فقط یک بار در روز می‌توانیم زباله‌ها را جمع‌آوری کنیم، مردم باید ساعتی که ما اعلام می‌کنیم زباله‌های خود را درب منازل قرار دهند، برای حل این مشکل هم برنامه‌ای نداریم و مخزن هم جانمایی نمی‌کنیم زیرا در این صورت، مردم در هر ساعتی که بخواهند زباله را درب منازل قرار می‌دهند، درست نیست.

وی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که قراردادهای جدید خدمات شهری، حدود ۴۰ درصد نسبت به قراردادهای قبلی افزایش قیمت دارد که در صورت صحت این موضوع، ما باید شهری تمیزتر، منظم‌تر و پاکیزه‌تر، بدون هیچ بهانه‌ای داشته باشیم که اگر مردم این موضوع را مشاهده نکنند، یعنی افزایش قیمت هیچ تأثیری در روند فعالیت و بهبود خدمات نداشته است، این در حالی است که وقتی قیمت خدمات افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود خدمات بهتری ارائه شود.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند در شهر کرج دچار اشکال است، خاطرنشان کرد: اینکه بیان می‌کنید ما یک بار پسماند را جمع‌آوری می‌کنیم، این موضوع را کجا و چه زمانی اطلاع رسانی کرده‌اید؟ در مقطعی سطل‌های زباله درب منازل شهروندان قرار داشتند اما به هر دلیلی با اجرای یک طرح جمع‌آوری شدند، اما باید یک جایگزین داشته باشند. اینکه اعلام شود زباله‌ها درب منازل قرار گیرند تا ساعت ۹ شب جمع‌آوری شوند منطقی نیست، زیرا این کار رأس ساعت انجام نمی‌شود که اگر می‌شد، این وضع شهر نبود.

وی اظهار کرد: امروز که هزینه‌های خدمات شهری افزایش می‌یابد، پیمانکار باید زباله‌ها را به صورت سیار نیز جمع‌ آوری کند و بتواند شهر را پاکیزه نگه دارد زیرا یکی از بزرگ‌ترین وظایف خدماتی شهرداری همین موضوع است.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع ورودی‌های شهر گفت: امیدوارم این آخرین تذکر باشد زیرا از این پس، کلی‌گویی را نمی‌پذیرم. آقای شهردار دستورات لازم را صادر کند و برنامه شهرداری و قراردادهایی که افزایش قیمت داشته همراه با شرح خدمات به شورا ارسال شود.

عضو شورای شهر کرج مطرح کرد: میدان شهید سلطانی به نام یک شهید معروف نامگذاری شده اما چه زیبایی در آن قابل مشاهده است؟ از کجا می‌توان دریافت که وارد شهر کرج شده‌ایم؟ هیچ نورپردازی، خط هویتی شهری و جداسازی ورودی شهر از اتوبان بر اساس معماری خاصی که نشان دهد از یک شاهراه وارد یک شهر می‌شوی، در این ورودی و دیگر ورودی‌های شهر صورت نگرفته است. ورودی‌های شهر کاملاً رها شده‌اند و ما هنوز به دنبال این هستیم که صورت جلسات و طرح‌هایمان در جایی تأیید شوند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت جهادی و شبانه‌روزی در زمینه‌های مذکور و با بیان اینکه فرصتی برای اینکه خود را درگیر بروکراسی‌های اداری کنیم، نداریم، اذعان کرد: وقت زیادی باقی نمانده که تازه سازمان‌ها، مناطق و مراکز مختلف گرد هم بیایند و با یکدیگر هماهنگ شوند. آقای شهردار خواهش می‌کنم یک بار برای همیشه پرونده این موضوع را ببندید و پاسخ آن را ارسال کنید، ضمن اینکه اگر این تذکر از سوی بنده بوده باید در جریان امور این حوزه قرار می‌گرفتم.