جمع‌آوری روزانه ۱۳ تن پسماند خشک در منطقه ۱۰
جمع‌آوری روزانه ۱۳ تن پسماند خشک در منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به جمع‌آوری روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک از نواحی سه‌گانه گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این منطقه، به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن  پسماند تولید می‌شود. شهردار منطقه ۱۰ افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به جمع‌آوری روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک از نواحی سه‌گانه گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این منطقه، به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن  پسماند تولید می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: وسعت کم، کمبود امکانات و الزامات زیست محیطی و HSE در ایستگاه بازیافت فعلی و با توجه به ظرفیت و میزان پسماند تولیدی منطقه، بازسازی ایستگاه دپوی زباله فعلی امری ضروری بوده است.

وی بیان کرد: بازسازی ایستگاه بازیافت فعلی قطعا در میزان انباشت پسماند خشک و دید بصری نگهداشت پسماندها تأثیر مستقیم خواهد داشت، همچنین تمام مکانیزه شدن ایستگاه بازیافت مستلزم بسترسازی و ایجاد شرایط مناسب است که متاسفانه به دلیل کمبود فضای موجود و استقرار در نزدیکی واحدهای مسکونی امکان آن فراهم نیست.

اخ‌الصنایع ادامه داد: کاهش تجمع پسماند خشک در ایستگاه، به حداقل رسیدن امکان نفوذ شیرابه‌های احتمالی به خاک و سفره‌های آب زیرزمینی و به دلیل گسترش محدوده ایستگاه بازیافت حفظ تفکیک پسماندهای تفکیک شده از جمله مزایای بهینه‌سازی ایستگاه بازیافت است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون سهم منطقه در تفکیک پسماند از مبدأ و کمک به حفظ محیط‌زیست نسبت به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به طور میانگین ۱۰- ۸ درصد است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: اجرای طرح بلوک‌بندی و چهره به چهره خانوار، آموزش به دانش‌آموزان، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و نیروهای خدماتی در مراکز اداری تحت پوشش از جمله اقدامات مدیریت شهری در زمینه مشارکت و فرهنگ‌سازی بیشتر شهروندان در حفظ محیط‌زیست است.

انتهای پیام/