جلوه‌گری گل‌های پاییزه در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
جلوه‌گری گل‌های پاییزه در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تبریز از کاشت بیش از ۹۰ هزار گل پاییزی در سطح غرب و شمال‌غرب تبریز خبر داد به گزارش شهریار، ابوالفضل زکریازاده با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت بخشیدن به کالبد شهر و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تبریز از کاشت بیش از ۹۰ هزار گل پاییزی در سطح غرب و شمال‌غرب تبریز خبر داد

به گزارش شهریار، ابوالفضل زکریازاده با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور زیباسازی فضای شهری، همچنین لطافت بخشیدن به کالبد شهر و افزایش سرانه فضای سبز عملیات گل‌کاری در میادین، بلوارها و بوستان‌های سطح شهر با کاشت انواع گل از جمله شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار و انواع دیگری از گل‌ها در حال انجام است.

وی افزود: تلاش بی وقفه سبزبانان عملیات کاشت گل کلم و داوودی در سطح حوزه از عرصه‌های فضای سبز شهری در این منطقه در حال انجام است.

مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تبریز در ادامه افزود: با توجه به زیبایی گل‌های داوودی، تنوع رنگ بی‌نظیر و مقاومت آن به شرایط آب و هوایی شهر تبریز، در پاییز امسال بیش از ۶۰ هزار بوته گل داوودی در سطح معابر پرتردد شهری و بوستان‌های منطقه کاشته شده است تا زیبایی فصل پاییز دوچندان شود.

وی همچنین از کاشت بیش از ۳۰ هزار  کلم زینتی در سطح منطقه خبر داد و گفت: کلم زینتی یکی دیگر از انواع گیاهان زینتی مناسب برای کاشت در فضای باز در فصل پاییز است که در راستای زیبایی بصری شهر در بوستان های منطقه کاشته شده است.


زکریازاده همچنین ادامه داد: در ادامه اقدامات این واحد، عملیات آبیاری گیاهان و نظافت فضای سبز در فصل پاییز نیز در دستور کار شهرداری منطقه ۶ تبریز قرار گرفته است.

محلول‌پاشی پاییزه درختان در منطقه ۶ تبریز

مسئول سیما، منظر و فضای سبز شهرداری منطقه ۶ تبریز از محلول‌پاشی پاییزه درختان در سطح این منطقه خبر داد.

ابوالفضل زکریازاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش دمای هوا در کلان‌شهر تبریز، درختان سطح شهرداری منطقه ۶ تبریز محلول‌پاشی پاییزه (پودر پاشی) شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات به منظور تقویت و مقاومت درختان در مقابل سرما صورت می‌گیرد، افزود: این عملیات با کود کامل (NPK)جهت تقویت، تغذیه بهتر و کامل‌تر درختان و همچنین مقاومت درختان در مقابل انواع آفات و بیماری‌ها صورت می‌گیرد و موجب می‌شود درختان در شرایط بهتری وارد فصل بهار شوند.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: عملیات محلول پاشی درختان از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه شهرداری منطقه ۶ تبریز است که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسان مربوطه در سطح منطقه، در دست اقدام است.