جشنواره فیلم‌ کودک در توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهر تاثیرگذار است
جشنواره فیلم‌ کودک در توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهر تاثیرگذار است

جشنواره فیلم‌ کودک در توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهر تاثیرگذار است به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: این جشنواره در دوران شیوع کرونا و سال گذشته به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، همچنین نبود فیلم […]

جشنواره فیلم‌ کودک در توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهر تاثیرگذار است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: این جشنواره در دوران شیوع کرونا و سال گذشته به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، همچنین نبود فیلم مناسب برای اکران در حوزه کودک برگزار نشد.

وی افزود: سال گذشته با صحبت‌ها و پیگیری‌های مدیریت شهری مقرر شد این جشنواره به اصفهان بازگردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با بررسی شرایط برگزاری جشنواره کودک و وضعیت فیلم‌های آن طی سال‌های گذشته، این موضوع برای رفع مشکلات آن آسیب‌شناسی شد.

وی ادامه داد: در این راستا شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان تشکیل شد و من به‌عنوان عضو ناظر از سال گذشته تاکنون در جلسات آن حضور داشتم.

کلاهدوزان اضافه کرد: در این جلسات به موارد مختلفی از جمله وضعیت تهیه‌کنندگان برای تهیه فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان پرداخته شد که در این راستا ایده تشکیل صندوق پروانه برای کمک به این موضوع شکل گرفت که نقطه قوت این دوره از جشنواره است و این امر می‌تواند ریل‌گذاری جشنواره را در سال‌های آینده متفاوت کند.

مقرر شد المپیاد فیلم‌سازی نیز در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شود تا نوجوانان علاوه بر تماشای آثار سینمایی، بتوانند با فیلم‌سازی و تهیه کنندگی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به رسانه‌ها تعلق دارد و ما در عصر رسانه‌ها زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان اصفهانی از طریق این جشنواره و تماشای فیلم‌ها و آثار پویانمایی می‌توانند با زبان هنر آشنا شوند و از این طریق مفاهیم تربیتی را بهتر و ملموس‌تر دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: مقرر شد این المپیاد نیز در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شود تا نوجوانان علاوه بر تماشای آثار سینمایی، بتوانند با فیلم‌سازی و تهیه‌کنندگی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، این کلان‌شهر را به جهان معرفی خواهد کرد و در توسعه گردشگری و رونق اقتصاد شهر نقش مؤثری خواهد داشت.