توسعه زیر ساخت شبکه آب خام حوزه فضای سبز برای مدیرت بهینه منابع آبی
توسعه زیر ساخت شبکه آب خام حوزه فضای سبز برای مدیرت بهینه منابع آبی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای توسعه زیر ساخت شبکه آب خام حوزه فضای سبز برای مدیریت بهینه آبی در این حوزه خبر داد. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر تصریح کرد: کاهش منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای توسعه زیر ساخت شبکه آب خام حوزه فضای سبز برای مدیریت بهینه آبی در این حوزه خبر داد.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر تصریح کرد: کاهش منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی در سالهای اخیر مدیریت بهینه این منابع را ناگزیر ساخته و حوزه فضای سبز تبریز مصمم است با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های موثر در این زمینه اقدامات لازم و شایسته  را به عمل آورد.

وی توسعه بیشتر زیر ساختها و بهره‌گیری مناسب از شبکه آب خام در رفع نیازهای آبی حوزه فضای سبز را مورد تاکید قرار داد که ضمن صرفه جویی در مصرف منابع آبی باعث افزایش راندمان کاری و کیفی سازی وضعیت فضای سبز می‌شود.

آسیایی برنامه ریزی برای تهیه طرحها و مسیرهای مورد نظر برای توسعه شبکه آب خام را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن زمان بودجه نویسی، اعتبارات قابل توجهی برای ایجاد زیر ساخت‌های شبکه آب خام در سطح مناطق دهگانه تعریف و پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در این زمینه از تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌های کم نیاز آبی، حذف تانکرهای آبیاری، تقویت بخش نظارت و همچنین پیگیری اجرای شبکه جامع آب خام تبریز و انتقال آب از مناطق پربرخوردار به کم بر خوردار را از جمله برنامه‌های حوزه فضای سبز برای مدیریت بهینه منابع آبی بیان کرد.